Vyučující
|
-
Martincová Jana, Mgr. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
Lektor a další role spojené s touto profesí. Osobní a odborné kompetence lektora, stylizace lektora. Výběr základních komunikačních dovedností, praktický nácvik. Principy práce se skupinou. Hranice mezi vzděláváním, poradenstvím a terapií. Různé formy a způsoby práce se skupinou. Evaluace vzdělávacího programu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
principů a specifik vzdělávání dospělých |
principů a specifik vzdělávání dospělých |
teorií vzdělávání dospělých |
teorií vzdělávání dospělých |
lektorských dovedností |
lektorských dovedností |
principů lektorské práce |
principů lektorské práce |
androdidaktických zásad v kontextu tvorby vzdělávacího kurzu |
androdidaktických zásad v kontextu tvorby vzdělávacího kurzu |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlí základní principy vzdělávání dospělých |
vysvětlí základní principy vzdělávání dospělých |
připraví návrh vzdělávacího kurzu |
připraví návrh vzdělávacího kurzu |
navrhne způsob evaluace vzdělávacího kurzu |
navrhne způsob evaluace vzdělávacího kurzu |
analyzuje výsledky učení účastníků vzdělávacího kurzu |
analyzuje výsledky učení účastníků vzdělávacího kurzu |
vysvětlí principy verbální a neverbální komunikace v lektorské práci |
vysvětlí principy verbální a neverbální komunikace v lektorské práci |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza prezentace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza prezentace |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Doporučená literatura
|
-
ČAKRT, M. Typologie osobnosti pro manažery. Praha, 2033.
-
JÍRA, O., RAMPOUCHOVÁ, J., VESELÝ. Základy lektorské práce. Praha, 2004.
-
KYRIACOU, CH. Essential teaching skills. Nelson Thomes, 2001.
-
Langer Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých.. Praha: Grada, 2016.
-
MEDLÍKOVÁ O. Lektorské dovednosti. Manuál úspěšného lektora.. Praha: Grada, 2013.
-
MEDLÍKOVÁ O. Přesvědčivá prezentace: špičkové rady, tipy a příklady.. Praha: Grada, 2010.
-
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 2002.
-
POKORNÁ, D. Projektování vzdělávacího programu. Olomouc, 2001.
-
Průcha Jan. Moderní pedagogika: věda o edukačních procesech.. Praha: Portál, 1997.
-
PRUSÁKOVÁ, V. Metodika vzdělávání dospělých. Olomouc, 2001.
-
Stanley Todd. Creating life-long learners: using project-based management to teach 21st century skills. T. Thousand Oaks, California: Corwin, 2016.
-
TRDÁ, J. Lektorské finty: jak připravit a realizovat zajímavá školení. Praha, 2011.
|