|
Vyučující
|
-
Kolek Jan, Ing.
-
Švaňhal Marek, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
- Základy statistiky. - Základní pojmy informačních a komunikačních technologií. Práce s počítačem a správa souborů. - Textový a tabulkový editor. - Tvorba prezentací a práce s databázemi. - Moderní multimédia a multimediální zařízení ve vzdělávacím procesu. - Zpracování a uložení zvuku a obrazu. - Tvorba multimediálních CD a DVD. - Služby informačních sítí. - Multimédia na internetu. - E-learning a videokonference.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základních pojmů a termínů v oblasti informačních a komunikačních technologií |
| základních pojmů a termínů v oblasti informačních a komunikačních technologií |
| prostředí operačního systému Windows |
| prostředí operačního systému Windows |
| současných multimédií |
| současných multimédií |
| zásad e-learningu |
| zásad e-learningu |
| prostředí pro tvorbu prezentací a tabulek |
| prostředí pro tvorbu prezentací a tabulek |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používá textový a tabulkový editor |
| používá textový a tabulkový editor |
| tvoří prezentace |
| tvoří prezentace |
| vytváří multimediální obsah |
| vytváří multimediální obsah |
| zpracovává obraz a zvuk |
| zpracovává obraz a zvuk |
| využívá e-learningové prostředí |
| využívá e-learningové prostředí |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Brdička, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
-
Grace, Richard. Hudba a zvuk na počítači. 1. vyd. Praha : Grada, 1999. ISBN 807169519X.
-
Hlavenka, Jiří. Mistrovství ve vyhledávání na Internetu. Vyd. 2. Praha : Computer Press, 2004. ISBN 80-722-6759-0.
-
Politzer, Michal. 1001 tipů a triků pro Microsoft Windows XP. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-686-1.
-
ROUBAL, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy. 1. díl. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-237-8.
-
Roubal, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Vyd. 2. Praha : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-292-9.
-
ÚLOVEC, R. A KOL. ICT koordinátor + ICT metodik. Cheb: SRPGCH, 2007. ISBN 978-80-7399-065-7.
-
VANÍČEK, J. Změny ve výuce informatiky na školách ve světle nového školského zákona. In Kolokvium 2005-2006, 2006. ISBN 80-7040-923-1.
-
Young, Michael J. Mistrovství v Microsoft Office 2003. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 802510222X.
-
Zounek, Jiří. Internet pro pedagogy. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 8024700441.
|