Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem kurzu je několikadenní zážitkový kurz konaný na začátku studia. Studenti se seznámí s metodami zážitkové pedagogiky (motivace, vyprávění příběhů, dramaturgie a zpětná vazba). Kurzu se zúčastní vyučující oboru. Studenti se dozvědí požadavky na ně kladené ve vyučovaných předmětech, seznámí se s fungováním univerzity.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zápočet
- 34 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné dovednosti |
---|
rozvíjí empatii |
rozvíjí empatii |
pracuje v týmu |
pracuje v týmu |
volí vhodné způsoby komunikace |
volí vhodné způsoby komunikace |
rozvíjí svou sociální senzitivitu |
rozvíjí svou sociální senzitivitu |
předchází konfliktním situacím |
předchází konfliktním situacím |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
HOLEC, V. et al. (Eds). Instruktorský slabikář. Uherské Hradiště: Prázdninová škola Lipnice, 1994.
-
JIRÁSEK, I., DOBAL, J., DRAHANSKÁ, P., HANUŠ, R., NĚMEC, J., NEUMAN, J., SVATOŠ., V., ŠEBEK, L., UHER, J. Gymnasion (Časopisy pro zážitkovou pedagogiku). Prázdninová škola Lipnice.
-
KŘÍŽ, P. Kdo jsem, jaký jsem. Kladno: Aisis, 2005.
-
MÁSILKA D. Zážitková pedagogika, Diplomová práce. Olomouc: Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci, 2003.
-
Valenta, Josef. Učíme (se) komunikovat : metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. 1. vyd. Kladno : AISIS, 2005. ISBN 80-239-4514-9.
-
ZAPLETAL, M. et al. Zlatý fond her. Praha: MF, 1990.
|