Vyučující
|
-
Petr Šafránková Anna, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Sociální styk a sociální komunikace - Sociální vnímání a naslouchání - Komunikační styly - Asertivita v komunikaci - Konflikt a komunikace - Pozitivní komunikace. Kritéria psychického zdraví - Komunikační dovednosti a jejich rozvíjení - Skupinová komunikace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 45 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základních pojmů vztahující se k sociální komunikaci |
základních pojmů vztahující se k sociální komunikaci |
specifik verbální a neverbální sociální komunikace |
specifik verbální a neverbální sociální komunikace |
významu sociální komunikace v různých sociálních prostředích |
významu sociální komunikace v různých sociálních prostředích |
specifik efektivní a positivní komunikace |
specifik efektivní a positivní komunikace |
významu sociální percepce v kontextu sociální komunikace |
významu sociální percepce v kontextu sociální komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
rozlišit a analyzovat jednotlivá specifika a projevy neverbální sociální komunikace |
rozlišit a analyzovat jednotlivá specifika a projevy neverbální sociální komunikace |
aplikovat metody aktivního naslouchání v rozhovoru |
aplikovat metody aktivního naslouchání v rozhovoru |
aplikovat strategie efektivní sociální komunikace v rozhovoru |
aplikovat strategie efektivní sociální komunikace v rozhovoru |
provést analýzu osobní a dyadické komunikace z hlediska verbálních, neverbálních specifik a paralingvistických projevů |
provést analýzu osobní a dyadické komunikace z hlediska verbálních, neverbálních specifik a paralingvistických projevů |
aplikovat techniky asertivní komunikace v rozhovoru |
aplikovat techniky asertivní komunikace v rozhovoru |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
DAVIS, G. A., RIMM, S. B. Education of the Gifted and Talented. .
-
Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
-
MACHŮ, E. Rozpoznávání a vzdělávání rozumově nadaných dětí v běžné třídě základní školy. .
-
Nelešovská, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 8024707381.
-
Plaňava, Ivo. Průvodce mezilidskou komunikací : přístupy, dovednosti, poruchy. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0858-2.
-
Roberts, Julia L. Enrichment opportunities for gifted learners. Waco : Prufrock Press, 2005. ISBN 978-1-59363-020-1.
-
Svatoš, Tomáš. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace : teoretická minima a praktické náměty. Vyd. 2., upr. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-176-7.
-
Vybíral, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-998-4.
|