Předmět: Diplomový seminář I

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Diplomový seminář I
Kód předmětu UPV/SK9DS
Organizační forma výuky Moodle + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hrbáčková Karla, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Na základě doporučení studenti pracují na své diplomové práci. - Využívají poznatky z literatury a absolvované praxe. - V rámci praktické části student prokazuje schopnost vést výzkum a využívat při tom kvantitativní i kvalitativní metody.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce, Individuální práce studentů
  • Příprava na zápočet - 35 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí metodologie pedagogického (sociální) výzkumu, tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky a hypotézy, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování výzkumných dat. Praktické zkušenosti se zpracováním bakalářské práce.
Zvládnutí metodologie pedagogického (sociální) výzkumu, tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky a hypotézy, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování výzkumných dat. Praktické zkušenosti se zpracováním bakalářské práce.
Výsledky učení
rozdílů kvantitativního a kvalitativního výzkumného přístupu
rozdílů kvantitativního a kvalitativního výzkumného přístupu
zásad plánování výzkumu
zásad plánování výzkumu
zásad výběru výzkumného souboru
zásad výběru výzkumného souboru
postupů analýzy dat s ohledem na charater dat v diplomové práci
postupů analýzy dat s ohledem na charater dat v diplomové práci
možností prezentace výsledků s ohledem na charakter výzkumu diplomové práce
možností prezentace výsledků s ohledem na charakter výzkumu diplomové práce
Odborné dovednosti
plánuje pedagogický výzkum
plánuje pedagogický výzkum
volí vhodný design výzkumu
volí vhodný design výzkumu
navrhuje vhodnou metodu sběru dat
navrhuje vhodnou metodu sběru dat
vybírá vhodné postupy analýzy dat
vybírá vhodné postupy analýzy dat
prezentuje projekt diplomové práce a srozumitelně vysvětluje zvolené postupy
prezentuje projekt diplomové práce a srozumitelně vysvětluje zvolené postupy
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Týmová práce
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000.
  • Gay, L. R. Educational research : competencies for analysis and applications. 9th ed. Upper Saddle River : Pearson, 2009. ISBN 978-0-13-233877-6.
  • HENDL, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
  • Chráska, M. K současným trendům pedagogického výzkumu ve světě. Olomouc : UP, 1995. ISBN 80-7067-469-5.
  • Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého (novější vydání - 2004), 1998.
  • KERLINGER, F. N. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha, Academia. 1972.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. (eds.) . Slovník pedagogické metodologie. .
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. .
  • MIOVSKÝ, M., ČERMÁK, I., CHRZ, V. (eds.) . Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku I. Olomouc: UP, 2005.
  • PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008.
  • PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
  • SPOUSTA, V. et al. Vademekum autora odborné a vědecké práce. Brno: PF MU,, 2000.
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice. .
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. .
  • ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. .


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr