Vyučující
|
-
Hrbáčková Karla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Na základě doporučení studenti pracují na své diplomové práci. - Využívají poznatky z literatury a absolvované praxe. - V rámci praktické části student prokazuje schopnost vést výzkum a využívat při tom kvantitativní i kvalitativní metody.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce, Individuální práce studentů
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zvládnutí metodologie pedagogického (sociální) výzkumu, tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky a hypotézy, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování výzkumných dat. Praktické zkušenosti se zpracováním bakalářské práce. |
Zvládnutí metodologie pedagogického (sociální) výzkumu, tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky a hypotézy, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování výzkumných dat. Praktické zkušenosti se zpracováním bakalářské práce. |
Výsledky učení |
---|
rozdílů kvantitativního a kvalitativního výzkumného přístupu |
rozdílů kvantitativního a kvalitativního výzkumného přístupu |
zásad plánování výzkumu |
zásad plánování výzkumu |
zásad výběru výzkumného souboru |
zásad výběru výzkumného souboru |
postupů analýzy dat s ohledem na charater dat v diplomové práci |
postupů analýzy dat s ohledem na charater dat v diplomové práci |
možností prezentace výsledků s ohledem na charakter výzkumu diplomové práce |
možností prezentace výsledků s ohledem na charakter výzkumu diplomové práce |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje pedagogický výzkum |
plánuje pedagogický výzkum |
volí vhodný design výzkumu |
volí vhodný design výzkumu |
navrhuje vhodnou metodu sběru dat |
navrhuje vhodnou metodu sběru dat |
vybírá vhodné postupy analýzy dat |
vybírá vhodné postupy analýzy dat |
prezentuje projekt diplomové práce a srozumitelně vysvětluje zvolené postupy |
prezentuje projekt diplomové práce a srozumitelně vysvětluje zvolené postupy |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000.
-
Gay, L. R. Educational research : competencies for analysis and applications. 9th ed. Upper Saddle River : Pearson, 2009. ISBN 978-0-13-233877-6.
-
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
-
Chráska, M. K současným trendům pedagogického výzkumu ve světě. Olomouc : UP, 1995. ISBN 80-7067-469-5.
-
Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého (novější vydání - 2004), 1998.
-
KERLINGER, F. N. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha, Academia. 1972.
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. (eds.) . Slovník pedagogické metodologie. .
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. .
-
MIOVSKÝ, M., ČERMÁK, I., CHRZ, V. (eds.) . Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku I. Olomouc: UP, 2005.
-
PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008.
-
PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
-
SPOUSTA, V. et al. Vademekum autora odborné a vědecké práce. Brno: PF MU,, 2000.
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice. .
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. .
-
ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. .
|