Předmět: Principy terapeutických technik pro sociální pedagogy

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Principy terapeutických technik pro sociální pedagogy
Kód předmětu UPV/SK8TE
Organizační forma výuky Moodle + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hrbáčková Karla, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Principy podpůrných technik. - Práce s emocemi. - Zvládání stresových situací. - Vztah k sobě samému, techniky tréninku mindfulness. - Prevence duševního zdraví. - Role terapeuta a průvodce. - Využití terapeutických technik při práci sociálního pedagoga.

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Zážitková (sebezkušenostní), Sebereflexe, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Neuvedeno.
Neuvedeno.
Výsledky učení
alespoň jedné terapeutické techniky, kterou může využít sociální pedagog ve své práci
alespoň jedné terapeutické techniky, kterou může využít sociální pedagog ve své práci
teoretických východisek alespoň jedné terapeutické techniky
teoretických východisek alespoň jedné terapeutické techniky
postupu alespoň jedné terapeutické techniky
postupu alespoň jedné terapeutické techniky
přínosu a možností využití alespoň jedné terapeutické techniky
přínosu a možností využití alespoň jedné terapeutické techniky
podmínek pro použití alespoň jedné terapeutické techniky
podmínek pro použití alespoň jedné terapeutické techniky
Odborné dovednosti
použít alespoň jednu terapeutickou techniku v sociálně-pedagogické praxi
použít alespoň jednu terapeutickou techniku v sociálně-pedagogické praxi
navrhnout techniky při práci s různými typy klientů
navrhnout techniky při práci s různými typy klientů
stanovit postup alespoň jedné konkrétní terapeutické techniky
stanovit postup alespoň jedné konkrétní terapeutické techniky
zhodnotit přínos vybrané terapeutické techniky
zhodnotit přínos vybrané terapeutické techniky
poskytnout zpětnou vazbu klientovi při použití konkrétní terapeutické techniky
poskytnout zpětnou vazbu klientovi při použití konkrétní terapeutické techniky
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Individuální práce studentů
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Sebereflexe
Sebereflexe
Hodnotící metody
Kolokvium
Kolokvium
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • Hasson, G. Technika Mindfulness. Praha: Grada, 2015.
  • Heidegger, M. Mindfulness. London, 2016.
  • Křivohlavý, J. Pozitivní psychologie. Praha: Portál, 2015.
  • Kuneš, D. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009.
  • Levine, P. A; Klineová, M. Prevence traumatu u dětí. Praha: Maitrea, 2014. ISBN 978-80-87249-61-1.
  • Němcová, L.; Svoboda, J. Praxe dlouhodobých poradenských a seberozvojových skupin. Triton, 2017. ISBN 978-80-7553-253-4.
  • Plummer, D. M. Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres. Praha: Portál, 2013.
  • Zakouřilová Eva. Speciální techniky sociální terapie rodin. Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0583-8.
  • Zatloukal, L; Žákovský, D. Zázrak tří květin: Terapie zaměřená na řešení s dětmi a dospívajícími. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1484-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr