Předmět: Supervize v pomáhajících profesích I

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Supervize v pomáhajících profesích I
Kód předmětu UPV/SK8SU
Organizační forma výuky Moodle + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Haburajová Ilavská Lenka, doc. PhDr. PhD.
Obsah předmětu
- Seznámení s teoretickým rámcem supervize. - Legislativní rámec supervize v ČR. - Vymezení, formy, modely supervize. - Modelování různých typů supervize. - Reflexe a zpětná vazba. - Praktická realizace skupinové supervize .

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
základního pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích
základního pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích
cílů a funkcí supervize
cílů a funkcí supervize
podmínek úspěšné supervize
podmínek úspěšné supervize
jednotlivých druhů supervize
jednotlivých druhů supervize
principů Balintovské skupiny
principů Balintovské skupiny
významu reflexe a sebereflexe v supervizní práci
významu reflexe a sebereflexe v supervizní práci
Odborné dovednosti
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory
analyzuje jednotlivé modely v supervizi (cyklický model, sedmioký model supervize a vývojový model)
analyzuje jednotlivé modely v supervizi (cyklický model, sedmioký model supervize a vývojový model)
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize
respektuje principy Etického kodexu sociálních pracovníků ČR
respektuje principy Etického kodexu sociálních pracovníků ČR
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Práce studentů ve dvojicích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Práce studentů ve dvojicích
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • CARROLL, M.; THOLSTRUPOVÁ, M. Integrativní přístupy k supervizi.
  • CASPI, J.; REID, J.W. Educational Supervision in Social Work. .
  • HAVRDOVÁ, Z.; HAJNÝ, M. a kol. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery .
  • HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. .
  • SVOBODOVÁ, P.; VALÁŠEK, M. Úvod do supervize: cyklický model. .


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr