Vyučující
|
-
Haburajová Ilavská Lenka, doc. PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
- Seznámení s teoretickým rámcem supervize. - Legislativní rámec supervize v ČR. - Vymezení, formy, modely supervize. - Modelování různých typů supervize. - Reflexe a zpětná vazba. - Praktická realizace skupinové supervize .
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základního pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích |
základního pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích |
cílů a funkcí supervize |
cílů a funkcí supervize |
podmínek úspěšné supervize |
podmínek úspěšné supervize |
jednotlivých druhů supervize |
jednotlivých druhů supervize |
principů Balintovské skupiny |
principů Balintovské skupiny |
významu reflexe a sebereflexe v supervizní práci |
významu reflexe a sebereflexe v supervizní práci |
Odborné dovednosti |
---|
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory |
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory |
analyzuje jednotlivé modely v supervizi (cyklický model, sedmioký model supervize a vývojový model) |
analyzuje jednotlivé modely v supervizi (cyklický model, sedmioký model supervize a vývojový model) |
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
respektuje principy Etického kodexu sociálních pracovníků ČR |
respektuje principy Etického kodexu sociálních pracovníků ČR |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Práce studentů ve dvojicích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Práce studentů ve dvojicích |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Doporučená literatura
|
-
CARROLL, M.; THOLSTRUPOVÁ, M. Integrativní přístupy k supervizi.
-
CASPI, J.; REID, J.W. Educational Supervision in Social Work. .
-
HAVRDOVÁ, Z.; HAJNÝ, M. a kol. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery .
-
HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. .
-
SVOBODOVÁ, P.; VALÁŠEK, M. Úvod do supervize: cyklický model. .
|