Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Absolvování odborné praxe v samostatně vybraném zařízení v délce 80 hodin. - Vypracování a odevzdání dokumentů dle pokynů v systému Moodle
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
- Účast na výuce
- 80 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 80 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 80 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
fungování konkrétního zařízení |
fungování konkrétního zařízení |
metodiky práce s vybranou cílovou skupinou |
metodiky práce s vybranou cílovou skupinou |
zákonných norem vztahujících se k danému zařízení výkonu odborné praxe |
zákonných norem vztahujících se k danému zařízení výkonu odborné praxe |
Odborné dovednosti |
---|
aplikuje osvojené teorie v sociálně pedagogické praxi |
aplikuje osvojené teorie v sociálně pedagogické praxi |
pracuje s cílovou skupinou daného školského nebo sociálního zařízení |
pracuje s cílovou skupinou daného školského nebo sociálního zařízení |
aktivně pracuje v daném zařízení |
aktivně pracuje v daném zařízení |
pracuje v týmu a používá pravidla týmové práce |
pracuje v týmu a používá pravidla týmové práce |
cíleně aplikuje metody sociálně pedagogické práce nebo metody sociální práce v konkrétním druhu zařízení |
cíleně aplikuje metody sociálně pedagogické práce nebo metody sociální práce v konkrétním druhu zařízení |
vhodně komunikuje při práci s cílovou skupinou daného zařízení |
vhodně komunikuje při práci s cílovou skupinou daného zařízení |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pozorování |
Pozorování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Rozhovor |
Rozhovor |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Sociální práce v praxi : specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
-
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-11 .
-
JANSKÝ, P. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. .
-
JOHNSON, L. C. Social work practice: a generalist approach. .
-
MATOUŠEK, O. a kol. Sociální služby. Praha, 2007. ISBN 80-7367-310-X .
-
Vágnerová, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese : variabilita a patologie lidské psychiky. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.
-
Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. .
-
Zákon č. 109/2002Sb. o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských. Zákon č. 109/2002Sb. o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských.
-
Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. .
|