Předmět: Seminář bakalářských prací 1

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Seminář bakalářských prací 1
Kód předmětu UPV/SK5BP
Organizační forma výuky Seminář + Moodle
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hladík Jakub, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Uvedení do problematiky psaní bakalářských prací. - Představení základních přístupů v pedagogickém výzkumu. - Vytváření návrhu projektu bakalářské práce (volba tématu výzkumu, její zdůvodnění, zužování tématu, vymezení výzkumných cílů, problému, teoretická východiska, volba druhu výzkumu a její zdůvodnění, definice proměnných a hypotéz u kvantitativního výzkumu, u kvalitativního výzkumu způsob triangulace, výběr výzkumného vzorku, výběr vhodných výzkumných metod/technik, plán zpracování kvalitativních nebo kvantitativních dat, zamýšlený přínos, použitá literatura a jiné zdroje, zpracování příloh např. dotazník, pozorovací arch, apod. - Obhajoba projektů bakalářských prací.

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální práce studentů
  • Domácí příprava na výuku - 37 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 43 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí metodologie pedagogického výzkumu (předmět Metodologie), tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování empirických dat alespoň v popisné rovině.
Zvládnutí metodologie pedagogického výzkumu (předmět Metodologie), tzn. dovednost vymezit výzkumné otázky, znalost metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, základy zpracování empirických dat alespoň v popisné rovině.
Výsledky učení
strukturování projektu bakalářské práce
strukturování projektu bakalářské práce
designu výzkumu
designu výzkumu
metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu
metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu
zpracování výzkumných dat
zpracování výzkumných dat
Odborné dovednosti
plánuje pedagogický výzkum
plánuje pedagogický výzkum
formuluje cíle výzkumu
formuluje cíle výzkumu
aplikuje adekvátní výzkumné strategie
aplikuje adekvátní výzkumné strategie
sbírá data pro svou bakalářskou práci
sbírá data pro svou bakalářskou práci
navrhuje postupy analýzy dat
navrhuje postupy analýzy dat
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Rozhovor
Rozhovor
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Doporučená literatura
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1998.
  • Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005.
  • Miovský, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
  • Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
  • PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
  • PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
  • Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
  • ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr