|
Vyučující
|
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Předmět a zdroje sociální psychologie. - Sociální kontexty (kontexty ovlivňující sociální chování a komunikaci). - Proces socializace a regulace lidského chování. - Dynamika lidského sociálního chování. - Sociální percepce (sociální kognice). - Postoje. - Prosociální chování, altruismus. - Sociální vliv. - Formování dojmu. - Sociální skupiny. - Významné sociálně psychologické experimenty.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), E-learning
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 45 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| předmětu, zaměření a cílů sociální psychologie |
| předmětu, zaměření a cílů sociální psychologie |
| sociální podstaty člověka |
| sociální podstaty člověka |
| procesu socializace |
| procesu socializace |
| podstaty sociálních poznávacích procesů, interakce a komunikace |
| podstaty sociálních poznávacích procesů, interakce a komunikace |
| vybraných experimentů sociální psychologie |
| vybraných experimentů sociální psychologie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| porovnává na časové ose tři hlavní období ve vývoji sociální psychologie |
| porovnává na časové ose tři hlavní období ve vývoji sociální psychologie |
| rozlišuje sociální podstatu člověka |
| rozlišuje sociální podstatu člověka |
| objasňuje proces socializace |
| objasňuje proces socializace |
| objasňuje sociální poznávací procesy, interakci a komunikaci |
| objasňuje sociální poznávací procesy, interakci a komunikaci |
| objasňuje podsatu některých experimentů v sociální psychologii |
| objasňuje podsatu některých experimentů v sociální psychologii |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Hayes, N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 2003.
-
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada Publishing,, 2007.
-
Hewstone, M., Stroebe W. Sociální psychologie. Praha: Portál,, 2006.
-
KOHOUTEK, R. Základy sociální psychologie. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-064-2.
-
KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie III : Sociálněpsychologický výcvik. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4.
-
Křivohlavý, J. Sociální psychologie organizace. Praha: Grada,, 2006.
-
Musil, J. Úvod do sociální psychologie. Olomouc : UP, 1996. ISBN 80-7067-647-7.
-
MYERS, David G. Sociální psychologie. Brno-Edika, 2016.
-
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Academia Praha. 1999.
-
Niedobová, A. Sociální psychologie. Zlín: VOŠE, 1999.
-
Řezáč, J. Sociální psychologie. Brno : Paido, 2005.
-
VÍZDAL, F. Pedagogická a sociální psychologie pro studující učitelství. Praha: SPN, 1998.
-
Výrost, J., Slaměník, I. Aplikovaná sociální psychologie II. Grada, 2001.
-
Výrost, J., Slaměník, I. Aplikovaná sociální psychologie. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-269-6.
|