|
Vyučující
|
-
Hladík Jakub, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Postup při analýze dat získaných při dotazníkovém šetření. - Třídění prvního a druhého stupně. Metody statistického ověřování hypotéz v dotazníkových šetřeních (Test dobré shody chí-kvadrát. Testy nezávislosti chí-kvadrát. Koeficienty kontingence. Interpretace znaménkového schématu kontingenční tabulky). - Vybrané metody sběru dat v pedagogických výzkumech (Interview, pedagogické pozorování a jeho druhy, aplikace sociometrie, testy). - Metody statistického ověřování hypotéz (Znaménkový test. Spearmanův koeficient korelace, Kendallův koeficient shody, Pearsonův koeficient korelace, Párový t-test, Studentův t-test). - Analýza dat v programu Statistica. - Zpráva o výzkumu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 70 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| druhů položek dotazníku |
| druhů položek dotazníku |
| zásad použití sociometrie |
| zásad použití sociometrie |
| principů využití sémantického diferenciálu |
| principů využití sémantického diferenciálu |
| vybraných kvalitativních přístupů (zakotvená teorie, IPA, případová studie, etnografie) |
| vybraných kvalitativních přístupů (zakotvená teorie, IPA, případová studie, etnografie) |
| zásad analýzy dat z rozhovorů |
| zásad analýzy dat z rozhovorů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| konstruuje dotazník |
| konstruuje dotazník |
| interpretuje výsledky sociometrického testu |
| interpretuje výsledky sociometrického testu |
| interpretuje výsledky sémantického diferenciálu |
| interpretuje výsledky sémantického diferenciálu |
| provádí otevřené kódování dat |
| provádí otevřené kódování dat |
| vysvětluje princip použití kvalitativních přístupů (zakotvená teorie, IPA, případová studie, etnografie) |
| vysvětluje princip použití kvalitativních přístupů (zakotvená teorie, IPA, případová studie, etnografie) |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
-
ČERMÁK, I., MIOVSKÝ, M. Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí. Boskovice: Albert, 2000. ISBN 80-85834-96-0.
-
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost?. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-822-9.
-
Fay, Brian. Současná filosofie sociálních věd : multikulturní přístup. Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 2002. ISBN 80-86429-10-5.
-
Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Olomouc: UP, 1998. ISBN 80-7067-798-8.
-
KERLINGER, F. N. Základy výzkumu chování. Praha: Academia, 1972.
-
Maršálová, M., Mikšík, O. a kol. Metodológia a metódy psychologického výskumu. Bratislava: SPN, 1990. ISBN 80-08-00019-8.
-
Masaryk, T. G. Jak pracovat?. Praha: J. Kanzelsberger, 1990. ISBN 80-90095-0-6.
-
MIOVSKY, M., ČERMÁK, I., ŘEHAN, V. Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku III. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0909-7.
-
Silverman, David. Ako robiť kvalitatívny výskum : praktická príručka. Bratislava : Ikar, 2005. ISBN 80-551-0904-4.
|