Předmět: Lektorské dovednosti

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Lektorské dovednosti
Kód předmětu UPV/SK3LD
Organizační forma výuky Seminář + Moodle
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Martincová Jana, Mgr. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
- Principy vzdělávání dospělých. - Lektor, lektorské dovednosti. - Příprava a realizace vzdělávacího programu. - Evaluace vzdělávacího programu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Zážitková (sebezkušenostní), E-learning
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 35 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
principů a specifik vzdělávání dospělých
principů a specifik vzdělávání dospělých
teorií vzdělávání dospělých
teorií vzdělávání dospělých
lektorských dovedností
lektorských dovedností
principů lektorské práce
principů lektorské práce
androdidaktických zásad v kontextu tvorby vzdělávacího kurzu
androdidaktických zásad v kontextu tvorby vzdělávacího kurzu
Odborné dovednosti
vysvětlí základní principy vzdělávání dospělých
vysvětlí základní principy vzdělávání dospělých
připraví návrh vzdělávacího kurzu
připraví návrh vzdělávacího kurzu
navrhne způsob evaluace vzdělávacího kurzu
navrhne způsob evaluace vzdělávacího kurzu
analyzuje výsledky učení účastníků vzdělávacího kurzu
analyzuje výsledky učení účastníků vzdělávacího kurzu
vysvětlí principy verbální a neverbální komunikace v lektorské práci
vysvětlí principy verbální a neverbální komunikace v lektorské práci
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Zážitková (sebezkušenostní)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
E-learning
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Zážitková (sebezkušenostní)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
E-learning
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • ČAKRT, M. Typologie osobnosti pro manažery. Praha, 2003.
  • JÍRA, O., RAMPOUCHOVÁ, J., VESELÝ. Základy lektorské práce. Praha, 2004.
  • KYRIACOU, CH. Essential teaching skills. Nelson Thomes, 2001.
  • PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 2002.
  • POKORNÁ, D. Projektování vzdělávacího programu. Olomouc, 2001.
  • PRUSÁKOVÁ, V. Metodika vzdělávání dospělých. Olomouc, 2002.
  • TRDÁ, J. Lektorské finty: jak připravit a realizovat zajímavá školení. Praha, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr