|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Principy vzdělávání dospělých. - Lektor, lektorské dovednosti. - Příprava a realizace vzdělávacího programu. - Evaluace vzdělávacího programu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Zážitková (sebezkušenostní), E-learning
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| principů a specifik vzdělávání dospělých |
| principů a specifik vzdělávání dospělých |
| teorií vzdělávání dospělých |
| teorií vzdělávání dospělých |
| lektorských dovedností |
| lektorských dovedností |
| principů lektorské práce |
| principů lektorské práce |
| androdidaktických zásad v kontextu tvorby vzdělávacího kurzu |
| androdidaktických zásad v kontextu tvorby vzdělávacího kurzu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vysvětlí základní principy vzdělávání dospělých |
| vysvětlí základní principy vzdělávání dospělých |
| připraví návrh vzdělávacího kurzu |
| připraví návrh vzdělávacího kurzu |
| navrhne způsob evaluace vzdělávacího kurzu |
| navrhne způsob evaluace vzdělávacího kurzu |
| analyzuje výsledky učení účastníků vzdělávacího kurzu |
| analyzuje výsledky učení účastníků vzdělávacího kurzu |
| vysvětlí principy verbální a neverbální komunikace v lektorské práci |
| vysvětlí principy verbální a neverbální komunikace v lektorské práci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| E-learning |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| E-learning |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
ČAKRT, M. Typologie osobnosti pro manažery. Praha, 2003.
-
JÍRA, O., RAMPOUCHOVÁ, J., VESELÝ. Základy lektorské práce. Praha, 2004.
-
KYRIACOU, CH. Essential teaching skills. Nelson Thomes, 2001.
-
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 2002.
-
POKORNÁ, D. Projektování vzdělávacího programu. Olomouc, 2001.
-
PRUSÁKOVÁ, V. Metodika vzdělávání dospělých. Olomouc, 2002.
-
TRDÁ, J. Lektorské finty: jak připravit a realizovat zajímavá školení. Praha, 2011.
|