Vyučující
|
-
Skarupská Helena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Získat základní povědomí o neformálním vzdělávání a vyzkoušet, si metody neformálního vzdělávání v oblasti interkulturních kompetencí. - Získat základní informace o oblasti interkulturality a interkulturních kompetencí. - Reflexe a rozvoj konkrétních kompetencí užitečných pro fungování a práci v interkulturním prostředí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 35 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definic interkulturní komunikace |
definic interkulturní komunikace |
teorií multikulturalsmu |
teorií multikulturalsmu |
podstaty kulturního šoku |
podstaty kulturního šoku |
variant interkulturní kompetence |
variant interkulturní kompetence |
vývoje termínu intekulturní komunikace |
vývoje termínu intekulturní komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
rozliší mezi pojmy multikulturní, interkulturní a transkulturní |
rozliší mezi pojmy multikulturní, interkulturní a transkulturní |
ověří rozdíly v nonverbální interkulturní komunikaci |
ověří rozdíly v nonverbální interkulturní komunikaci |
analyzuje trojsložkový model interkulturní komunikace |
analyzuje trojsložkový model interkulturní komunikace |
aplikuje zásady interkulturní komunikace |
aplikuje zásady interkulturní komunikace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
ČLOVĚK V TÍSNI, o.p.s. MKV ? Metodické listy pro výuku multikulturní výchovy dle osobnostního přístupu.. Praha, 2010.
-
More than culture - Více než kultura. Diverzita v mezinárodní práci s mládeží..
-
Salto-Youth. European Training Strategy II. Amended version of competences for trainers working at international level.. 2014.
-
Youth Partnership. T-kit 4: interkulturní učení.
-
ČENĚK, Jiří, Josef Smolík a Zdeňka Vykoukalová. Interkulturní psychologie: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5414-7.
-
JANSKÁ, Iva (ed.). Než začneme s multikulturní výchovou. Praha: Člověk v tísni, 2008. ISBN 978-80-86961-61-3.
-
MOREE, Dana. Základy interkulturního soužití. Praha: Portál, 2015.
-
MORVAYOVÁ, P., D. MOREE. Dvakrát měř, jednou řež..
-
Salto-Youth. Intercultural Competence - Research Report. 2012.
-
ŠULOVÁ, Lenka, Monika MORGERNSTERNOVÁ a kol. Interkulturní psychologie. Rozvoj interkulturní senzitivity.. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1361-1.
|