Vyučující
|
-
Haburajová Ilavská Lenka, doc. PhDr. PhD.
-
Kroutilová Nováková Radana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Rámcová témata: - Struktura diplomové práce. - Zpracování (resp. revize) teoretické části práce. - Metodologický základ řešení výzkumných problémů (u kvantitativního výzkumu: vymezení proměnných, formulace pracovních hypotéz, volba výzkumných metod a technik, výběr výzkumného vzorku, u kvalitativního výzkumu: rozpracovávání výzkumných otázek do dílčích otázek, z nichž budou vycházet zvolené výzkumné metody, návrh triangulace výzkumných metod). - Adaptace nebo zpracovávání výzkumných technik (rozhovorových listů, pozorovacích archů, dotazníků, posuzovacích škál, testů apod.). - Realizace výzkumu. - Zpracování výsledků výzkumu a jejich interpretace - ve vazbě na teoretickou část diplomové práce. - Prezentace obsahu a výsledků diplomové práce. Zpracování projektu práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 150 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 200 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 160 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlí obsah diplomové práce |
vysvětlí obsah diplomové práce |
vyjmenuje etické principy, kterými se při vypracování práce řídí |
vyjmenuje etické principy, kterými se při vypracování práce řídí |
cituje základní literaturu z oblasti metodologie pedagogického výzkumu |
cituje základní literaturu z oblasti metodologie pedagogického výzkumu |
vysvětlí zákonitosti pedagogického výzkumu |
vysvětlí zákonitosti pedagogického výzkumu |
určí funkce jednotlivých částí závěrečné práce |
určí funkce jednotlivých částí závěrečné práce |
Odborné dovednosti |
---|
navrhne osnovu diplomové práce |
navrhne osnovu diplomové práce |
vytvoří seznam odborné literatury |
vytvoří seznam odborné literatury |
navrhne výzkumné otázky |
navrhne výzkumné otázky |
analyzuje data |
analyzuje data |
interpretuje závěry, ke kterým dospěl |
interpretuje závěry, ke kterým dospěl |
provede srovnání svých výsledků s výsledky jiných autorů |
provede srovnání svých výsledků s výsledky jiných autorů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
-
ČERMÁK, I., MIOVSKÝ, M. Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí. Boskovice: Albert, 2000. ISBN 80-85834-96-0.
-
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost?. Praha: Karolinum, 2002.
-
Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
KERLINGER, F. N. Základy výzkumu chování. Praha: Academia, 1972.
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, V., ŠVEC, Š (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2004.
-
Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
-
PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
-
PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
-
Strauss, Anselm L. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Vyd. 1. Boskovice : Albert, 1999. ISBN 808583460X.
-
Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007.
|