Předmět: Diplomový seminář II

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Diplomový seminář II
Kód předmětu UPV/SK0DP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 18
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Haburajová Ilavská Lenka, doc. PhDr. PhD.
  • Kroutilová Nováková Radana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Rámcová témata: - Struktura diplomové práce. - Zpracování (resp. revize) teoretické části práce. - Metodologický základ řešení výzkumných problémů (u kvantitativního výzkumu: vymezení proměnných, formulace pracovních hypotéz, volba výzkumných metod a technik, výběr výzkumného vzorku, u kvalitativního výzkumu: rozpracovávání výzkumných otázek do dílčích otázek, z nichž budou vycházet zvolené výzkumné metody, návrh triangulace výzkumných metod). - Adaptace nebo zpracovávání výzkumných technik (rozhovorových listů, pozorovacích archů, dotazníků, posuzovacích škál, testů apod.). - Realizace výzkumu. - Zpracování výsledků výzkumu a jejich interpretace - ve vazbě na teoretickou část diplomové práce. - Prezentace obsahu a výsledků diplomové práce. Zpracování projektu práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 150 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 200 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 160 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlí obsah diplomové práce
vysvětlí obsah diplomové práce
vyjmenuje etické principy, kterými se při vypracování práce řídí
vyjmenuje etické principy, kterými se při vypracování práce řídí
cituje základní literaturu z oblasti metodologie pedagogického výzkumu
cituje základní literaturu z oblasti metodologie pedagogického výzkumu
vysvětlí zákonitosti pedagogického výzkumu
vysvětlí zákonitosti pedagogického výzkumu
určí funkce jednotlivých částí závěrečné práce
určí funkce jednotlivých částí závěrečné práce
Odborné dovednosti
navrhne osnovu diplomové práce
navrhne osnovu diplomové práce
vytvoří seznam odborné literatury
vytvoří seznam odborné literatury
navrhne výzkumné otázky
navrhne výzkumné otázky
analyzuje data
analyzuje data
interpretuje závěry, ke kterým dospěl
interpretuje závěry, ke kterým dospěl
provede srovnání svých výsledků s výsledky jiných autorů
provede srovnání svých výsledků s výsledky jiných autorů
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
  • ČERMÁK, I., MIOVSKÝ, M. Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí. Boskovice: Albert, 2000. ISBN 80-85834-96-0.
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost?. Praha: Karolinum, 2002.
  • Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • KERLINGER, F. N. Základy výzkumu chování. Praha: Academia, 1972.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, V., ŠVEC, Š (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2004.
  • Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
  • PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
  • PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
  • Strauss, Anselm L. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Vyd. 1. Boskovice : Albert, 1999. ISBN 808583460X.
  • Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
  • ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr