Vyučující
|
-
Kroutilová Nováková Radana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Pojetí supervize - Cíle, funkce, formy supervize - Role supervizora a supervidovaného - Osobnostní výbava supervizora - Etické principy supervize - Supervizní kontrakt
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize |
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize |
popíše funkce a cíle supervize |
popíše funkce a cíle supervize |
vysvětlí roli supervizora a supervidovaného v supervizním procesu |
vysvětlí roli supervizora a supervidovaného v supervizním procesu |
definuje účel a obsah supervizního kontraktu |
definuje účel a obsah supervizního kontraktu |
dementuje mýty, které kolem supervize panují |
dementuje mýty, které kolem supervize panují |
Odborné dovednosti |
---|
vyhodnotí rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize |
vyhodnotí rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize |
analyzuje sedmioký model supervize |
analyzuje sedmioký model supervize |
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
integruje užitečné podněty podpory ve prospěch navýšení vlastních odborných kompetencí |
integruje užitečné podněty podpory ve prospěch navýšení vlastních odborných kompetencí |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Demonstrace |
Demonstrace |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Týmová práce |
Týmová práce |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Odborné dovednosti |
---|
E-learning |
E-learning |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Doporučená literatura
|
-
Supervize. .
-
Bärtlová, Eva. Supervize v sociální práci. 1. vyd. Ústí nad Labem : Univerzita J.E.Purkyně, 2007. ISBN 978-80-7044-952-3.
-
BAŠTECKÁ, B. Týmová supervize: teorie a praxe. Praha: Portál, 2016.
-
CASPI, J.; REID, J.W. Educational Supervision in Social Work. .
-
HAVRDOVÁ, Z. a kol. Kultura organizace a supervize ve vzájemném působení. Praha: Univerzita Karlova, 2011.
-
HAVRDOVÁ, Zuzana; HAJNÝ, Martin. Praktická supervize. Praha : Galén, 2008. ISBN 9788072625321.
-
Hawkins, P., Shohet, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004.
-
KALINA, K., ŠIMEK, A. Supervize - kazuistiky. Praha: Triton, 2004.
-
PROCTOR, B. Group Supervision. A Guide to Creative Practice. London: SAGE Publications, 2008.
|