Předmět: Supervize

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Supervize
Kód předmětu UPV/R6SUP
Organizační forma výuky E-learning + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kroutilová Nováková Radana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Pojetí supervize - Cíle, funkce, formy supervize - Role supervizora a supervidovaného - Osobnostní výbava supervizora - Etické principy supervize - Supervizní kontrakt

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize
popíše funkce a cíle supervize
popíše funkce a cíle supervize
vysvětlí roli supervizora a supervidovaného v supervizním procesu
vysvětlí roli supervizora a supervidovaného v supervizním procesu
definuje účel a obsah supervizního kontraktu
definuje účel a obsah supervizního kontraktu
dementuje mýty, které kolem supervize panují
dementuje mýty, které kolem supervize panují
Odborné dovednosti
vyhodnotí rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize
vyhodnotí rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize
analyzuje sedmioký model supervize
analyzuje sedmioký model supervize
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize
integruje užitečné podněty podpory ve prospěch navýšení vlastních odborných kompetencí
integruje užitečné podněty podpory ve prospěch navýšení vlastních odborných kompetencí
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Demonstrace
Demonstrace
Sebereflexe
Sebereflexe
Týmová práce
Týmová práce
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Odborné dovednosti
E-learning
E-learning
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Sebereflexe
Sebereflexe
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • Supervize. .
  • Bärtlová, Eva. Supervize v sociální práci. 1. vyd. Ústí nad Labem : Univerzita J.E.Purkyně, 2007. ISBN 978-80-7044-952-3.
  • BAŠTECKÁ, B. Týmová supervize: teorie a praxe. Praha: Portál, 2016.
  • CASPI, J.; REID, J.W. Educational Supervision in Social Work. .
  • HAVRDOVÁ, Z. a kol. Kultura organizace a supervize ve vzájemném působení. Praha: Univerzita Karlova, 2011.
  • HAVRDOVÁ, Zuzana; HAJNÝ, Martin. Praktická supervize. Praha : Galén, 2008. ISBN 9788072625321.
  • Hawkins, P., Shohet, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004.
  • KALINA, K., ŠIMEK, A. Supervize - kazuistiky. Praha: Triton, 2004.
  • PROCTOR, B. Group Supervision. A Guide to Creative Practice. London: SAGE Publications, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr