|
Vyučující
|
-
Kroutilová Nováková Radana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Pojetí supervize - Cíle, funkce, formy supervize - Role supervizora a supervidovaného - Osobnostní výbava supervizora - Etické principy supervize - Supervizní kontrakt
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definuje základní pojmosloví v oblasti supervize |
| definuje základní pojmosloví v oblasti supervize |
| popíše funkce a cíle supervize |
| popíše funkce a cíle supervize |
| vysvětlí roli supervizora a supervidovaného v supervizním procesu |
| vysvětlí roli supervizora a supervidovaného v supervizním procesu |
| definuje účel a obsah supervizního kontraktu |
| definuje účel a obsah supervizního kontraktu |
| dementuje mýty, které kolem supervize panují |
| dementuje mýty, které kolem supervize panují |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyhodnotí rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize |
| vyhodnotí rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize |
| analyzuje sedmioký model supervize |
| analyzuje sedmioký model supervize |
| vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
| vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
| rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
| rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
| integruje užitečné podněty podpory ve prospěch navýšení vlastních odborných kompetencí |
| integruje užitečné podněty podpory ve prospěch navýšení vlastních odborných kompetencí |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| E-learning |
| E-learning |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Supervize. .
-
Bärtlová, Eva. Supervize v sociální práci. 1. vyd. Ústí nad Labem : Univerzita J.E.Purkyně, 2007. ISBN 978-80-7044-952-3.
-
BAŠTECKÁ, B. Týmová supervize: teorie a praxe. Praha: Portál, 2016.
-
CASPI, J.; REID, J.W. Educational Supervision in Social Work. .
-
HAVRDOVÁ, Z. a kol. Kultura organizace a supervize ve vzájemném působení. Praha: Univerzita Karlova, 2011.
-
HAVRDOVÁ, Zuzana; HAJNÝ, Martin. Praktická supervize. Praha : Galén, 2008. ISBN 9788072625321.
-
Hawkins, P., Shohet, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004.
-
KALINA, K., ŠIMEK, A. Supervize - kazuistiky. Praha: Triton, 2004.
-
PROCTOR, B. Group Supervision. A Guide to Creative Practice. London: SAGE Publications, 2008.
|