|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 35 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| teorie strukturální kognitivní modifikovatelnosti R. Feuersteina |
| teorie strukturální kognitivní modifikovatelnosti R. Feuersteina |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybrat dle klientovy situace/zakázky vhodný instrument ze široké škály Feuersteinových nástrojů |
| vybrat dle klientovy situace/zakázky vhodný instrument ze široké škály Feuersteinových nástrojů |
| komunikovat konstruktivistickým způsobem v procesu vedení klienta/žáka k úspěšnému řešení úkolu |
| komunikovat konstruktivistickým způsobem v procesu vedení klienta/žáka k úspěšnému řešení úkolu |
| poskytovat instrukce k zadávání zprostředkujícím způsobem |
| poskytovat instrukce k zadávání zprostředkujícím způsobem |
| orientovat se v různých instrumentech, s nimiž je možné rozvíjet kognitivní schopnosti |
| orientovat se v různých instrumentech, s nimiž je možné rozvíjet kognitivní schopnosti |
| pracovat s konkrétním instrumentem individuálně i se skupinou |
| pracovat s konkrétním instrumentem individuálně i se skupinou |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Praktické procvičování |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
FEURSTEIN, Reuven. Myslet nahlas - mluvit nahlas.. Praha: Portál, 2017.
-
FEURSTEIN, Reuven. Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení.. Praha: Karolinum, 2014.
-
LEBEER, Jo. Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: Podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání.. Praha: Portál, 2006.
-
MÁLKOVÁ, Gabriela. Umění zprostředkovaného učení: teoretická východiska a výzkum instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina.. Praha: Togga, 2008.
-
MÁLKOVÁ, Gabriela. Zprostředkované učení.. Praha: Portál, 2009.
|