Předmět: Feuersteinovo instrumentální obohacování

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Feuersteinovo instrumentální obohacování
Kód předmětu UPV/R6FEU
Organizační forma výuky E-learning + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Denglerová Denisa, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 35 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 35 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 35 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
teorie strukturální kognitivní modifikovatelnosti R. Feuersteina
teorie strukturální kognitivní modifikovatelnosti R. Feuersteina
Odborné dovednosti
vybrat dle klientovy situace/zakázky vhodný instrument ze široké škály Feuersteinových nástrojů
vybrat dle klientovy situace/zakázky vhodný instrument ze široké škály Feuersteinových nástrojů
komunikovat konstruktivistickým způsobem v procesu vedení klienta/žáka k úspěšnému řešení úkolu
komunikovat konstruktivistickým způsobem v procesu vedení klienta/žáka k úspěšnému řešení úkolu
poskytovat instrukce k zadávání zprostředkujícím způsobem
poskytovat instrukce k zadávání zprostředkujícím způsobem
orientovat se v různých instrumentech, s nimiž je možné rozvíjet kognitivní schopnosti
orientovat se v různých instrumentech, s nimiž je možné rozvíjet kognitivní schopnosti
pracovat s konkrétním instrumentem individuálně i se skupinou
pracovat s konkrétním instrumentem individuálně i se skupinou
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Praktické procvičování
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • FEURSTEIN, Reuven. Myslet nahlas - mluvit nahlas.. Praha: Portál, 2017.
  • FEURSTEIN, Reuven. Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení.. Praha: Karolinum, 2014.
  • LEBEER, Jo. Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: Podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání.. Praha: Portál, 2006.
  • MÁLKOVÁ, Gabriela. Umění zprostředkovaného učení: teoretická východiska a výzkum instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina.. Praha: Togga, 2008.
  • MÁLKOVÁ, Gabriela. Zprostředkované učení.. Praha: Portál, 2009.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr