Předmět: Evaluační techniky

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Evaluační techniky
Kód předmětu UPV/R6EVT
Organizační forma výuky Přednáška + E-learning + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kočvarová Ilona, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Prezentace a doporučené studijní materiály sdílené přes MS Teams.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 45 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 50 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
orientace v pedagogických pojmech a teoriích
orientace v pedagogických pojmech a teoriích
znalost současných problémů pedagogické praxe
znalost současných problémů pedagogické praxe
specifika vzdělávání dospělých
specifika vzdělávání dospělých
Odborné dovednosti
navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogickou evaluaci
navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogickou evaluaci
vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci
vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci
aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi
aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat základní přístupy pedagogické evaluace se zaměřením na vzdělávání dospělých
popsat základní přístupy pedagogické evaluace se zaměřením na vzdělávání dospělých
diferencovat různé evaluační metody a techniky
diferencovat různé evaluační metody a techniky
identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných evaluačních postupů
identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných evaluačních postupů
Odborné dovednosti
volit vhodné evaluační postupy pro různé specifické situace
volit vhodné evaluační postupy pro různé specifické situace
zpracovat vhodný postup evaluace včetně vyhodnocení výsledků
zpracovat vhodný postup evaluace včetně vyhodnocení výsledků
odborně prezentovat postup a výsledky evaluace
odborně prezentovat postup a výsledky evaluace
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Analýza textu
Analýza textu
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Eemeren, F. H. Grootendorst, R. Henkemans, A. F. S. Argumentation. Analysis, Evaluation, Presentation. London, 2002.
  • HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • HODAŇOVÁ, J. Didaktické testy, jejich tvorba a interpretace testových výsledků. . Olomouc: UP v Olomouci. , 2003.
  • CHVÁL, M. a kol. Školy na cestě ke kvalitě: Systém podpory autoevaluace škol v ČR. Praha: NÚV, 2012.
  • SCHINDLER, J. a kol. Rukověť autora testových úloh. . Praha: Centrum zjišťování výsledků testování, 2006. ISBN 80-239-7111-5.
  • VAŠŤATKOVÁ, J. Autoevaluace a benchmarking ve škole. Olomouc: Hanex, 2010.
  • VAŠŤATKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr