Vyučující
|
-
Kočvarová Ilona, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prezentace a doporučené studijní materiály sdílené přes MS Teams.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 45 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientace v pedagogických pojmech a teoriích |
orientace v pedagogických pojmech a teoriích |
znalost současných problémů pedagogické praxe |
znalost současných problémů pedagogické praxe |
specifika vzdělávání dospělých |
specifika vzdělávání dospělých |
Odborné dovednosti |
---|
navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogickou evaluaci |
navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogickou evaluaci |
vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci |
vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci |
aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi |
aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základní přístupy pedagogické evaluace se zaměřením na vzdělávání dospělých |
popsat základní přístupy pedagogické evaluace se zaměřením na vzdělávání dospělých |
diferencovat různé evaluační metody a techniky |
diferencovat různé evaluační metody a techniky |
identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných evaluačních postupů |
identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných evaluačních postupů |
Odborné dovednosti |
---|
volit vhodné evaluační postupy pro různé specifické situace |
volit vhodné evaluační postupy pro různé specifické situace |
zpracovat vhodný postup evaluace včetně vyhodnocení výsledků |
zpracovat vhodný postup evaluace včetně vyhodnocení výsledků |
odborně prezentovat postup a výsledky evaluace |
odborně prezentovat postup a výsledky evaluace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza textu |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Eemeren, F. H. Grootendorst, R. Henkemans, A. F. S. Argumentation. Analysis, Evaluation, Presentation. London, 2002.
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
HODAŇOVÁ, J. Didaktické testy, jejich tvorba a interpretace testových výsledků. . Olomouc: UP v Olomouci. , 2003.
-
CHVÁL, M. a kol. Školy na cestě ke kvalitě: Systém podpory autoevaluace škol v ČR. Praha: NÚV, 2012.
-
SCHINDLER, J. a kol. Rukověť autora testových úloh. . Praha: Centrum zjišťování výsledků testování, 2006. ISBN 80-239-7111-5.
-
VAŠŤATKOVÁ, J. Autoevaluace a benchmarking ve škole. Olomouc: Hanex, 2010.
-
VAŠŤATKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP, 2006.
|