| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Vaculíková Jitka, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Vymezení základních pojmů. Klasické teorie motivace a jejich aplikace vedukačních procesech. Druhy motivů a význam hodnotového systému. Motivace a další psychické funkce. Vnitřní a vnější zdroje motivace. Výkonová motivace a její složky. Autodeterminační teorie motivace. Tříúrovňový model učení a motivace (M. Boekarts). Motivační přesvědčení a zásady motivování (M. Boekarts). Motivace vpojetí E. Deciho a R. Ryana. Potřeby zhlediska zlepšení motivace kučení. Rozhodování a realizace vprocesu motivovaného chování. Proměny psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 40 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 60 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 40 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Předpoklady | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Absolvování pedagogických a psychologických předmětů v teoretické rovině. | 
| Absolvování pedagogických a psychologických předmětů v teoretické rovině. | 
| Výsledky učení | 
|---|
| samostatně užívat základních pojmů a definic souvisejících smotivací ve vztahu ke vzdělávání dospělých  | 
| samostatně užívat základních pojmů a definic souvisejících smotivací ve vztahu ke vzdělávání dospělých  | 
|  independently use the basic terms and definitions of motivation in relation to adult education | 
|  independently use the basic terms and definitions of motivation in relation to adult education | 
| charakterizovat současné teorie motivace ve vztahu ke vzdělávání | 
| charakterizovat současné teorie motivace ve vztahu ke vzdělávání | 
| characterize current theories of motivation in relation to education | 
| characterize current theories of motivation in relation to education | 
| vysvětlit psychologický význam biologických potřeb a určit nejvýznamnější psychické potřeby | 
| vysvětlit psychologický význam biologických potřeb a určit nejvýznamnější psychické potřeby | 
| explain the psychological meaning of biological needs and determine the most important psychological needs | 
| explain the psychological meaning of biological needs and determine the most important psychological needs | 
| zhodnotit význam vnitřních a vnějších zdrojů motivace v kontextu vzdělávání | 
| zhodnotit význam vnitřních a vnějších zdrojů motivace v kontextu vzdělávání | 
| evaluate the importance of internal and external sources of motivation in the context of education | 
| evaluate the importance of internal and external sources of motivation in the context of education | 
| aplikovat zádady motivování do praxe vedukaci dospělých | 
| aplikovat zádady motivování do praxe vedukaci dospělých | 
| applies the principles of motivation to the practice of adult education | 
| applies the principles of motivation to the practice of adult education | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| aplikovat motivační teorie v praxi ve vztahu ke vzdělávání dospělých | 
| aplikovat motivační teorie v praxi ve vztahu ke vzdělávání dospělých | 
| apply motivational theories in practice in relation to adult education | 
| apply motivational theories in practice in relation to adult education | 
| identifikovat vnitřní a vnější motivy jedince | 
| identifikovat vnitřní a vnější motivy jedince | 
| identify an individual's internal and external motives | 
| identify an individual's internal and external motives | 
| pracovat s vnitřními a vnějšími motivy jedince v rámci osobnostního rozvoje | 
| pracovat s vnitřními a vnějšími motivy jedince v rámci osobnostního rozvoje | 
| work with the internal and external motives of the individual within the framework of personal development | 
| work with the internal and external motives of the individual within the framework of personal development | 
| zhodnotit proměnu psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti | 
| zhodnotit proměnu psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti | 
| evaluate the transformation of psychological needs and motivated behavior in adulthood | 
| evaluate the transformation of psychological needs and motivated behavior in adulthood | 
| navrhnout možnosti praktické aplikace poznatků klasických a současných teorií motivace ve vzdělávacím procesu | 
| navrhnout možnosti praktické aplikace poznatků klasických a současných teorií motivace ve vzdělávacím procesu | 
| propose the possibilities of practical application of knowledge of classic and contemporary theories of motivation in the educational process | 
| propose the possibilities of practical application of knowledge of classic and contemporary theories of motivation in the educational process | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Praktické procvičování | 
| Praktické procvičování | 
| Individuální práce studentů | 
| Individuální práce studentů | 
| Týmová práce | 
| Týmová práce | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Analýza seminární práce | 
| Analýza seminární práce | 
| Písemná zkouška | 
| Písemná zkouška | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
         
         
     |