Předmět: Motivace a její teorie

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Motivace a její teorie
Kód předmětu UPV/R5MOT
Organizační forma výuky Přednáška + E-learning + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vaculíková Jitka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vymezení základních pojmů. Klasické teorie motivace a jejich aplikace vedukačních procesech. Druhy motivů a význam hodnotového systému. Motivace a další psychické funkce. Vnitřní a vnější zdroje motivace. Výkonová motivace a její složky. Autodeterminační teorie motivace. Tříúrovňový model učení a motivace (M. Boekarts). Motivační přesvědčení a zásady motivování (M. Boekarts). Motivace vpojetí E. Deciho a R. Ryana. Potřeby zhlediska zlepšení motivace kučení. Rozhodování a realizace vprocesu motivovaného chování. Proměny psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Předpoklady
Odborné znalosti
Absolvování pedagogických a psychologických předmětů v teoretické rovině.
Absolvování pedagogických a psychologických předmětů v teoretické rovině.
Výsledky učení
samostatně užívat základních pojmů a definic souvisejících smotivací ve vztahu ke vzdělávání dospělých
samostatně užívat základních pojmů a definic souvisejících smotivací ve vztahu ke vzdělávání dospělých
independently use the basic terms and definitions of motivation in relation to adult education
independently use the basic terms and definitions of motivation in relation to adult education
charakterizovat současné teorie motivace ve vztahu ke vzdělávání
charakterizovat současné teorie motivace ve vztahu ke vzdělávání
characterize current theories of motivation in relation to education
characterize current theories of motivation in relation to education
vysvětlit psychologický význam biologických potřeb a určit nejvýznamnější psychické potřeby
vysvětlit psychologický význam biologických potřeb a určit nejvýznamnější psychické potřeby
explain the psychological meaning of biological needs and determine the most important psychological needs
explain the psychological meaning of biological needs and determine the most important psychological needs
zhodnotit význam vnitřních a vnějších zdrojů motivace v kontextu vzdělávání
zhodnotit význam vnitřních a vnějších zdrojů motivace v kontextu vzdělávání
evaluate the importance of internal and external sources of motivation in the context of education
evaluate the importance of internal and external sources of motivation in the context of education
aplikovat zádady motivování do praxe vedukaci dospělých
aplikovat zádady motivování do praxe vedukaci dospělých
applies the principles of motivation to the practice of adult education
applies the principles of motivation to the practice of adult education
Odborné dovednosti
aplikovat motivační teorie v praxi ve vztahu ke vzdělávání dospělých
aplikovat motivační teorie v praxi ve vztahu ke vzdělávání dospělých
apply motivational theories in practice in relation to adult education
apply motivational theories in practice in relation to adult education
identifikovat vnitřní a vnější motivy jedince
identifikovat vnitřní a vnější motivy jedince
identify an individual's internal and external motives
identify an individual's internal and external motives
pracovat s vnitřními a vnějšími motivy jedince v rámci osobnostního rozvoje
pracovat s vnitřními a vnějšími motivy jedince v rámci osobnostního rozvoje
work with the internal and external motives of the individual within the framework of personal development
work with the internal and external motives of the individual within the framework of personal development
zhodnotit proměnu psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti
zhodnotit proměnu psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti
evaluate the transformation of psychological needs and motivated behavior in adulthood
evaluate the transformation of psychological needs and motivated behavior in adulthood
navrhnout možnosti praktické aplikace poznatků klasických a současných teorií motivace ve vzdělávacím procesu
navrhnout možnosti praktické aplikace poznatků klasických a současných teorií motivace ve vzdělávacím procesu
propose the possibilities of practical application of knowledge of classic and contemporary theories of motivation in the educational process
propose the possibilities of practical application of knowledge of classic and contemporary theories of motivation in the educational process
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází