Vyučující
|
-
Vaculíková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení základních pojmů. Klasické teorie motivace a jejich aplikace vedukačních procesech. Druhy motivů a význam hodnotového systému. Motivace a další psychické funkce. Vnitřní a vnější zdroje motivace. Výkonová motivace a její složky. Autodeterminační teorie motivace. Tříúrovňový model učení a motivace (M. Boekarts). Motivační přesvědčení a zásady motivování (M. Boekarts). Motivace vpojetí E. Deciho a R. Ryana. Potřeby zhlediska zlepšení motivace kučení. Rozhodování a realizace vprocesu motivovaného chování. Proměny psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Absolvování pedagogických a psychologických předmětů v teoretické rovině. |
Absolvování pedagogických a psychologických předmětů v teoretické rovině. |
Výsledky učení |
---|
samostatně užívat základních pojmů a definic souvisejících smotivací ve vztahu ke vzdělávání dospělých |
samostatně užívat základních pojmů a definic souvisejících smotivací ve vztahu ke vzdělávání dospělých |
independently use the basic terms and definitions of motivation in relation to adult education |
independently use the basic terms and definitions of motivation in relation to adult education |
charakterizovat současné teorie motivace ve vztahu ke vzdělávání |
charakterizovat současné teorie motivace ve vztahu ke vzdělávání |
characterize current theories of motivation in relation to education |
characterize current theories of motivation in relation to education |
vysvětlit psychologický význam biologických potřeb a určit nejvýznamnější psychické potřeby |
vysvětlit psychologický význam biologických potřeb a určit nejvýznamnější psychické potřeby |
explain the psychological meaning of biological needs and determine the most important psychological needs |
explain the psychological meaning of biological needs and determine the most important psychological needs |
zhodnotit význam vnitřních a vnějších zdrojů motivace v kontextu vzdělávání |
zhodnotit význam vnitřních a vnějších zdrojů motivace v kontextu vzdělávání |
evaluate the importance of internal and external sources of motivation in the context of education |
evaluate the importance of internal and external sources of motivation in the context of education |
aplikovat zádady motivování do praxe vedukaci dospělých |
aplikovat zádady motivování do praxe vedukaci dospělých |
applies the principles of motivation to the practice of adult education |
applies the principles of motivation to the practice of adult education |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat motivační teorie v praxi ve vztahu ke vzdělávání dospělých |
aplikovat motivační teorie v praxi ve vztahu ke vzdělávání dospělých |
apply motivational theories in practice in relation to adult education |
apply motivational theories in practice in relation to adult education |
identifikovat vnitřní a vnější motivy jedince |
identifikovat vnitřní a vnější motivy jedince |
identify an individual's internal and external motives |
identify an individual's internal and external motives |
pracovat s vnitřními a vnějšími motivy jedince v rámci osobnostního rozvoje |
pracovat s vnitřními a vnějšími motivy jedince v rámci osobnostního rozvoje |
work with the internal and external motives of the individual within the framework of personal development |
work with the internal and external motives of the individual within the framework of personal development |
zhodnotit proměnu psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti |
zhodnotit proměnu psychických potřeb a motivovaného chování vdospělosti |
evaluate the transformation of psychological needs and motivated behavior in adulthood |
evaluate the transformation of psychological needs and motivated behavior in adulthood |
navrhnout možnosti praktické aplikace poznatků klasických a současných teorií motivace ve vzdělávacím procesu |
navrhnout možnosti praktické aplikace poznatků klasických a současných teorií motivace ve vzdělávacím procesu |
propose the possibilities of practical application of knowledge of classic and contemporary theories of motivation in the educational process |
propose the possibilities of practical application of knowledge of classic and contemporary theories of motivation in the educational process |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
|