Předmět: Seminář k bakalářské práci I.

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Seminář k bakalářské práci I.
Kód předmětu UPV/R5BP1
Organizační forma výuky E-learning + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kočvarová Ilona, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Prezentace a doporučené studijní materiály sdílené přes MS Teams.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Semestrální práce - 35 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
orientace v odborné pedagogické literatuře
orientace v odborné pedagogické literatuře
znalosti z oblasti pedagogické evaluace
znalosti z oblasti pedagogické evaluace
vědomosti z oblasti pedagogické diagnostiky
vědomosti z oblasti pedagogické diagnostiky
Odborné dovednosti
navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogický výzkum
navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogický výzkum
vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci
vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci
aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi
aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat základní přístupy ve výzkumu se zaměřením na vzdělávání dospělých
popsat základní přístupy ve výzkumu se zaměřením na vzdělávání dospělých
diferencovat kvalitativní, kvantitativní a smíšený výzkumný design
diferencovat kvalitativní, kvantitativní a smíšený výzkumný design
identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných výzkumných postupů
identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných výzkumných postupů
Odborné dovednosti
zpracovat vlastní projekt bakalářské práce
zpracovat vlastní projekt bakalářské práce
reflektovat výsledky předvýzkumu nebo pilotáže
reflektovat výsledky předvýzkumu nebo pilotáže
navhrnout vhodný způsob zpracování dat
navhrnout vhodný způsob zpracování dat
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Analýza prezentace
Analýza prezentace
E-learning
E-learning
Týmová práce
Týmová práce
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Analýza prezentace
Analýza prezentace
E-learning
E-learning
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Didaktický test
Didaktický test
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha. Grada, 2007.
  • KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Expert (Grada), 2011. ISBN 802473527X.
  • Průcha, J. Andragogický výzkum. Praha, 2014. ISBN 9788024752327.
  • PUNCH, K. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
  • Reichel, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.
  • Skutil, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha: Portál, 2011.
  • Surynek, Alois. Základy sociologického výzkumu. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr