Vyučující
|
-
Kočvarová Ilona, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prezentace a doporučené studijní materiály sdílené přes MS Teams.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Semestrální práce
- 35 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientace v odborné pedagogické literatuře |
orientace v odborné pedagogické literatuře |
znalosti z oblasti pedagogické evaluace |
znalosti z oblasti pedagogické evaluace |
vědomosti z oblasti pedagogické diagnostiky |
vědomosti z oblasti pedagogické diagnostiky |
Odborné dovednosti |
---|
navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogický výzkum |
navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogický výzkum |
vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci |
vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci |
aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi |
aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základní přístupy ve výzkumu se zaměřením na vzdělávání dospělých |
popsat základní přístupy ve výzkumu se zaměřením na vzdělávání dospělých |
diferencovat kvalitativní, kvantitativní a smíšený výzkumný design |
diferencovat kvalitativní, kvantitativní a smíšený výzkumný design |
identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných výzkumných postupů |
identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných výzkumných postupů |
Odborné dovednosti |
---|
zpracovat vlastní projekt bakalářské práce |
zpracovat vlastní projekt bakalářské práce |
reflektovat výsledky předvýzkumu nebo pilotáže |
reflektovat výsledky předvýzkumu nebo pilotáže |
navhrnout vhodný způsob zpracování dat |
navhrnout vhodný způsob zpracování dat |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
E-learning |
E-learning |
Týmová práce |
Týmová práce |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
E-learning |
E-learning |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha. Grada, 2007.
-
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Expert (Grada), 2011. ISBN 802473527X.
-
Průcha, J. Andragogický výzkum. Praha, 2014. ISBN 9788024752327.
-
PUNCH, K. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
-
Reichel, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.
-
Skutil, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha: Portál, 2011.
-
Surynek, Alois. Základy sociologického výzkumu. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4.
|