| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kočvarová Ilona, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Prezentace a doporučené studijní materiály sdílené přes MS Teams. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 35 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 5 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 30 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Předpoklady | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| orientace v odborné pedagogické literatuře | 
| orientace v odborné pedagogické literatuře | 
| znalosti z oblasti pedagogické evaluace | 
| znalosti z oblasti pedagogické evaluace | 
| vědomosti z oblasti pedagogické diagnostiky | 
| vědomosti z oblasti pedagogické diagnostiky | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogický výzkum | 
| navrhovat na základě dosavadních znalostí témata pro pedagogický výzkum | 
| vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci | 
| vhodně kombinovat samostatnou práci a týmovou práci | 
| aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi | 
| aplikovat kritické myšlení s ohledem na reálnou pedagogickou praxi | 
| Výsledky učení | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| popsat základní přístupy ve výzkumu se zaměřením na vzdělávání dospělých | 
| popsat základní přístupy ve výzkumu se zaměřením na vzdělávání dospělých | 
| diferencovat kvalitativní, kvantitativní a smíšený výzkumný design | 
| diferencovat kvalitativní, kvantitativní a smíšený výzkumný design | 
| identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných výzkumných postupů | 
| identifikovat silné a slabé stránky aplikovaných výzkumných postupů | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| zpracovat vlastní projekt bakalářské práce | 
| zpracovat vlastní projekt bakalářské práce | 
| reflektovat výsledky předvýzkumu nebo pilotáže  | 
| reflektovat výsledky předvýzkumu nebo pilotáže  | 
| navhrnout vhodný způsob zpracování dat  | 
| navhrnout vhodný způsob zpracování dat  | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Analýza prezentace | 
| Analýza prezentace | 
| E-learning | 
| E-learning | 
| Týmová práce | 
| Týmová práce | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Analýza prezentace | 
| Analýza prezentace | 
| E-learning | 
| E-learning | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Analýza prezentace studenta | 
| Analýza prezentace studenta | 
| Didaktický test | 
| Didaktický test | 
| Analýza seminární práce | 
| Analýza seminární práce | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
                
 
            
                
                - 
                    CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha. Grada, 2007. 
                
 
            
                
                - 
                    KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Expert (Grada), 2011. ISBN 802473527X.
                
 
            
                
                - 
                    Průcha, J. Andragogický výzkum. Praha, 2014. ISBN 9788024752327.
                
 
            
                
                - 
                    PUNCH, K. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
                
 
            
                
                - 
                    Reichel, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.
                
 
            
                
                - 
                    Skutil, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha: Portál, 2011. 
                
 
            
                
                - 
                    Surynek, Alois. Základy sociologického výzkumu. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4.
                
 
            
         
         
         
     |