|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Zavádění digitálních technologií do vzdělávání. - Online vzdělávání a e-learningové vzdělávání. - Hardware a software technologie a nástroje využitelné ve vzdělávání. - Virtuální realita, rozšířená realita, gamefikace. - Prezentační a vizualizační technologie. - Mobilní doteková zařízení ve výuce. - Nástroje a aplikace pro online komunikaci a testování. - Plánovací a organizační systémy. - Databáze digitálních učebních materiálů. - Kolaborativní nástroje a cloudová úložiště. - Komplexní vzdělávací systémy. Školní informační systémy. MOOC kurzy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 65 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| moderní technologie využitelné ve vzdělávání |
| moderní technologie využitelné ve vzdělávání |
| využití moderních technologií v edukačním procesu |
| využití moderních technologií v edukačním procesu |
| nástrojů a aplikací vhodné pro online komunikaci a testování |
| nástrojů a aplikací vhodné pro online komunikaci a testování |
| plánovacích a organizačních systémů |
| plánovacích a organizačních systémů |
| komplexních vzdělávacích systémů a školních informačních systémů a databází digitálních učebních materiálů |
| komplexních vzdělávacích systémů a školních informačních systémů a databází digitálních učebních materiálů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvoří kurz v prostředí LMS Moodle |
| vytvoří kurz v prostředí LMS Moodle |
| volí optimální technologické, formální a obsahové náležitosti kurzu |
| volí optimální technologické, formální a obsahové náležitosti kurzu |
| vkládá do elektronického kurzu libovolný multimediální produkt |
| vkládá do elektronického kurzu libovolný multimediální produkt |
| pracuje v prostředí MS Teams |
| pracuje v prostředí MS Teams |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
|
Doporučená literatura
|
-
BERKA, R., F. RUND, L. HUSNÍK a A. J. SPORKA. Multimédia I. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2016. ISBN 978-80-01-05859-6.
-
Ghinea, G. Digital Multimedia Perception and Design. United Kingdom: Idea Group Publishing, 2006.
-
Horný, Stanislav. Úvod do multimédií. Vyd. 1. V Praze : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1608-0.
-
Kopecký, K., Szotkowski, R., Kubala, L., Krejčí, V., & Havelka, M. Moderní technologie ve výuce: (o moderních technologiích ve výuce s pedagogy pro pedagogy). Olomouc: UPOL, 2021.
-
Rennie, F., & Smyth, K. Digital Learning: The key Concepts. New York: Routledge, 2020.
-
Weina, F., Shuia, L., & Jianhua, D. E-Learning, e-Education and Online Training. Switzerland: Springer Nature, 2021.
|