Vyučující
|
-
Hladík Jakub, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Základní metodologická východiska. - Předmět vědeckého poznání v sociálním výzkumu. - Informační příprava výzkumu (informační zdroje, práce s odbornou literaturou). - Formulace výzkumného problému, cílů výzkumu a funkce hypotézy. - Metody a techniky využitelné ve výzkumu voblasti vzdělávání dospělých.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozdílů laického a vědeckého poznávání reality |
rozdílů laického a vědeckého poznávání reality |
základních rozdílů meti kvalitativním a kvantitativním výzkumem |
základních rozdílů meti kvalitativním a kvantitativním výzkumem |
nejčastěji používaných výzkumných designů ve společenských vědách |
nejčastěji používaných výzkumných designů ve společenských vědách |
metod a technik využitelných ve výzkumu vzdělávání dospělých |
metod a technik využitelných ve výzkumu vzdělávání dospělých |
principů formulování hypotéz |
principů formulování hypotéz |
Odborné dovednosti |
---|
vytváří plán empirického výzkumu |
vytváří plán empirického výzkumu |
formuluje výzkumný problém |
formuluje výzkumný problém |
volí vhodný přístup ke zkoumané realitě |
volí vhodný přístup ke zkoumané realitě |
formuluje výzkumné otázky |
formuluje výzkumné otázky |
využívá memtody a techniky sběru a analýzy dat |
využívá memtody a techniky sběru a analýzy dat |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Přednášení |
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Bryman, Alan. Social research methods. Fifth edition. Oxford: Oxford University Press, 2016. ISBN 9780199689453.
-
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu.. Praha: Grada, 2016.
-
Ochrana, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 78-80-246-4200-0.
-
Průcha, J. Andragogický výzkum. Praha, 2014. ISBN 9788024752327.
-
Punch, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008.
-
Reichel, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.
-
Smith, C. Handbook of Research on Adult Learning and Development. 2009.
-
Švaříček, R. & Šeďová, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014.
|