|
Vyučující
|
-
Bílá Michaela, Mgr.
-
Martincová Jana, Mgr. Ph.D., MBA
|
|
Obsah předmětu
|
- Aplikace principů vzdělávání dospělých během přípravy a realizace vzdělávací zakázky. - Vymezení lektorských dovedností, schopností. - Image lektora. - Odborné způsobilosti lektora. - Efektivní pedagogická komunikace při realizaci vzdělávací zakázky. - Základy rétoriky a prezentace. - Lektorská činnost jako celoživotní proces vzdělávání. - Příprava a realizace vzdělávacího programu z hlediska lektorských dovedností. - Evaluace vzdělávacího programu z hlediska lektorských dovedností. - Lektorské hříchy. - Problémy během vzdělávací zakázky.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 95 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základních lektorských dovedností a schopností |
| základních lektorských dovedností a schopností |
| zásad dobré image lektora |
| zásad dobré image lektora |
| odborných způsobilostí lektora |
| odborných způsobilostí lektora |
| zásad efektivní pedagogické komunikace, rétoriky a prezentace |
| zásad efektivní pedagogické komunikace, rétoriky a prezentace |
| metod a technik evaluace vzdělávacího programu z hlediska lektorských dovedností |
| metod a technik evaluace vzdělávacího programu z hlediska lektorských dovedností |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikuje lektorské schopnosti a dovednosti při přípravě a realizaci vzdělávací zakázky |
| aplikuje lektorské schopnosti a dovednosti při přípravě a realizaci vzdělávací zakázky |
| reflektuje specifika cílové skupiny (dospělých) v realizaci vzdělávacího programu |
| reflektuje specifika cílové skupiny (dospělých) v realizaci vzdělávacího programu |
| rozpozná úroveň svých vlastních lektorských dovedností |
| rozpozná úroveň svých vlastních lektorských dovedností |
| nastavuje strategie navýšení vlastních komunikačních kompetencí v oblasti lektorských dovedností |
| nastavuje strategie navýšení vlastních komunikačních kompetencí v oblasti lektorských dovedností |
| reaguje adekvátně na vzniklé problémy během vzdělávací zakázky |
| reaguje adekvátně na vzniklé problémy během vzdělávací zakázky |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Hierhold, E. Rétorika a prezentace. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0782-9.
-
JÍRA, O., RAMPOUCHOVÁ, J., VESELÝ. Základy lektorské práce. Praha, 2004.
-
Langer Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada, 2016.
-
MacKeracher, D. Making Sense of Adult Learning. Canada: University of Toronto Press. 2004.
-
Plamínek, J. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha. 2014.
-
Rogers, R., & Kramer, A. M. Adult Education Teachers: Designing Critical Literacy Practices. London: Routledge, 2007.
|