| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Chmura Milan, doc. Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Andragogická didaktika jako obor, charakteristika, vztah k ostatním disciplínám. - Kolbův cyklus. Učení založené na zkušenostech (Jarvis). Transformativní učení (Mewirow). - Kompetence lektora v kontextu androdidaktiky, jeho role ve vzdělávacím procesu. - Andragogická didaktikajako obor, charakteristika, vztah k ostatním disciplínám. - Kolbův cyklus. Učení založené na zkušenostech (Jarvis). Transformativní učení (Mezirow). - Kompetence lektora v kontextu androdidaktiky, jeho role ve vzdělávacím procesu. - Androdidaktické principy a zásady. - Cíle ve vzdělávání dospělých. - Organizační formy výuky. - Androdidaktické metody. - Metody hodnocení: Metody ústního zkoušení, písemná zkouška, didaktický test, metody hodnocení výkonu účastníka, metody hodnocení portfolia. - Motivace ve výuce. - Tvořivost ve výuce.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 95 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 15 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 100 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Výsledky učení | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| základních prvků didaktického procesu ve vzdělávání dospělých | 
| základních prvků didaktického procesu ve vzdělávání dospělých | 
| specifik učení dospělého jedince | 
| specifik učení dospělého jedince | 
| forem a metod vzdělávání dospělých | 
| forem a metod vzdělávání dospělých | 
| základních konceptů z oblasti didaktiky dospělých | 
| základních konceptů z oblasti didaktiky dospělých | 
| specifik učících se dospělých rovině teoretické i aplikační | 
| specifik učících se dospělých rovině teoretické i aplikační | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| nastavitavuje cíle v procesu vzdělávání dospělých | 
| nastavitavuje cíle v procesu vzdělávání dospělých | 
| navrhuje organizační formy výuky | 
| navrhuje organizační formy výuky | 
| analyzuje a aplikuje nejpoužívanější metody vzdělávání dospělých | 
| analyzuje a aplikuje nejpoužívanější metody vzdělávání dospělých | 
| navrhuje vhodný systém hodnocení dospělých | 
| navrhuje vhodný systém hodnocení dospělých | 
| navrhuje koncept motivace v edukačním procesu dospělých | 
| navrhuje koncept motivace v edukačním procesu dospělých | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| Týmová práce | 
| Týmová práce | 
| Individuální práce studentů | 
| Individuální práce studentů | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) | 
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Bates, B. Learning Theories Simplified? and how to apply them to the teaching. London: SAGE Publications, 2019. 
                
 
            
                
                - 
                    Beneš, M. Andragogika. Praha: Karolinum, 2006. 
                
 
            
                
                - 
                    Langer Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada, 2016. 
                
 
            
                
                - 
                    Mužík, J. Andragogická didaktika: Řízení vzdělávacího procesu. 2010.
                
 
            
                
                - 
                    PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha : Grada Publishing, 2010. 
                
 
            
                
                - 
                    Zormanová, L. Didaktika dospělých. Praha. 2017.
                
 
            
         
         
         
     |