|
Vyučující
|
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Předmět a zdroje sociální psychologie. - Sociální kontexty (kontexty ovlivňující sociální chování a komunikaci). - Proces socializace a regulace lidského chování. - Dynamika lidského sociálního chování. - Sociální percepce (sociální kognice). - Postoje. - Prosociální chování, altruismus. - Sociální vliv. - Formování dojmu. - Sociální skupiny. - Významné sociálně psychologické experimenty.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), E-learning
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 70 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 65 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vymezit biologické základy utváření osobnosti |
| vymezit biologické základy utváření osobnosti |
| popsat utváření osobnosti v sociálních interakcích |
| popsat utváření osobnosti v sociálních interakcích |
| vysvětlit vztah mezi dispozicemi a prostředím |
| vysvětlit vztah mezi dispozicemi a prostředím |
| vymezit a popsat vybrané složky osobnosti |
| vymezit a popsat vybrané složky osobnosti |
| popsat tři koncepce osobnosti dle různých autorů a popsat osobnost v sociálních interakcích z úzu pohledu vzdělávání a rozvoje jedince |
| popsat tři koncepce osobnosti dle různých autorů a popsat osobnost v sociálních interakcích z úzu pohledu vzdělávání a rozvoje jedince |
| Odborné dovednosti |
|---|
| kriticky zhodnotit jednotlivé koncepce osobnosti a vybrat si z nich důležité informace |
| kriticky zhodnotit jednotlivé koncepce osobnosti a vybrat si z nich důležité informace |
| aplikovat teorie osobnosti do sociální reality |
| aplikovat teorie osobnosti do sociální reality |
| rozpoznat vybrané složky osobnosti a reflektovat vlastní self-koncept |
| rozpoznat vybrané složky osobnosti a reflektovat vlastní self-koncept |
| navrhnout možnosti rozvoje vybraných složek osobnosti |
| navrhnout možnosti rozvoje vybraných složek osobnosti |
| vést korektní diskuzi s ostatními |
| vést korektní diskuzi s ostatními |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Hayes N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál., 2003.
-
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007.
-
HEWSTONE, M., STROEBE, W. Sociální psychologie. Praha: Portál, 2006.
-
KOHOUTEK, R. Základy sociální psychologie. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-064-2.
-
KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie III: sociálněpsychologický výcvik. Praha: Grada, 2001.
-
Křivohlavý, J. Sociální psychologie organizace. Praha: Grada,, 2006.
-
Musil, J. Úvod do sociální psychologie. Olomouc : UP, 1996. ISBN 80-7067-647-7.
-
MYERS, D. G. Sociální psychologie. Brno: Edika, 2016.
-
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Academia Praha. 1999.
-
Niedobová, A. Sociální psychologie. Zlín: VOŠE, 1999.
-
Řezáč, J. Sociální psychologie. Brno : Paido, 2005.
-
VÍZDAL F. Pedagogická a sociální psychologie pro studující učitelství. Praha : SPN, 1988.
-
Výrost, J., Slaměník, I. Aplikovaná sociální psychologie II. Grada, 2001.
-
Výrost, J., Slaměník, I. Aplikovaná sociální psychologie. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-269-6.
|