| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Aktuální stav vzdělávání dospělých v ČR Veřejné zájmy a veřejná politika Hodnoty ve veřejné politice Vládnutí Nástroje veřejné politiky Fáze veřejně politického procesu Globální rozměr vzdělávání dospělých Evropský rozměr vzdělávání dospělých Národní rozměr vzdělávání dospělých
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 15 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 80 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 85 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Výsledky učení | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| definovat základní pojmy z oblasti vzdělávací politiky | 
| definovat základní pojmy z oblasti vzdělávací politiky | 
| orientovat se v nastavení vzdělávací politiky a v českém vzdělávacím systému | 
| orientovat se v nastavení vzdělávací politiky a v českém vzdělávacím systému | 
| popsat funkce, principy, cíle, subjekty a nástroje vzdělávací politiky | 
| popsat funkce, principy, cíle, subjekty a nástroje vzdělávací politiky | 
| vysvětlit financování vzdělávacích systémů | 
| vysvětlit financování vzdělávacích systémů | 
| orientovat se v strategických a koncepčních dokumentech voblasti vzdělávání | 
| orientovat se v strategických a koncepčních dokumentech voblasti vzdělávání | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| používat pojmosloví vzdělávací politiky | 
| používat pojmosloví vzdělávací politiky | 
| koncepčně přemýšlet o vzdělávání v širším společenském kontextu | 
| koncepčně přemýšlet o vzdělávání v širším společenském kontextu | 
| navrhnout vhodně cíle, metody, formy a prostředky rozvoje jedinců v konkrétní oblasti | 
| navrhnout vhodně cíle, metody, formy a prostředky rozvoje jedinců v konkrétní oblasti | 
| vypracovat analýzu vybraného strategického nebo koncepčního dokumentu | 
| vypracovat analýzu vybraného strategického nebo koncepčního dokumentu | 
| zhodnotit hlavní oblasti přínosu pro oblast vzdělávání a prognózovat jeho efekt ve společnosti | 
| zhodnotit hlavní oblasti přínosu pro oblast vzdělávání a prognózovat jeho efekt ve společnosti | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Individuální práce studentů | 
| Individuální práce studentů | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| Individuální práce studentů | 
| Individuální práce studentů | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Analýza výkonů studenta | 
| Analýza výkonů studenta | 
| Písemná zkouška | 
| Písemná zkouška | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Brdek, M., & Vychová, H. Evropská vzdělávací politika: programy, principy a cíle. Praha. 2004.
                
 
            
                
                - 
                    Delaney, J. G. Education Policy: Bridging the Divide Between Theory and Practice. Canada. 2017.
                
 
            
                
                - 
                    Delaney, J. G. Educational Policy Studies. Canada. 2015.
                
 
            
                
                - 
                    Dombrovská, M. Informační gramotnost jako veřejný zájem, politika a norma: návod na tvorbu koncepčních dokumentů v oblasti informačního vzdělávání. Praha. 2018.
                
 
            
                
                - 
                    KALOUS, J., ed. a VESELÝ, A., ed. Teorie a nástroje vzdělávací politiky.. Praha: Karolinum, 2006. 
                
 
            
                
                - 
                    Kalous, J., Veselý, A., & et al. Vybrané problémy vzdělávací politiky. Praha. 2006.
                
 
            
                
                - 
                    Kalous, J., Veselý, A. (eds.). Vzdělávací politika České republiky v globálním kontextu. Praha:Karolinum, 2006. 
                
 
            
                
                - 
                    Kopecký, M. a kol. Celoživotní učení a transnacionalizované veřejné politiky: lidský rozvoj v (post)krizové konfliktní éře. Praha: FF UK, 2018. ISBN 978-80-7308-875-0.
                
 
            
                
                - 
                    Kopecký, M. a kol. Vědění a učení v globalizovaném světě: aktéři a změny. Praha: FF UK, 2013. ISBN 978-80-7308-474-5.
                
 
            
                
                - 
                    Kopecký, M. Vzdělávání dospělých mezi politikou, ekonomikou a vědou: politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu. Praha: FF UK, 2013. ISBN 978-80-7308-493-6.
                
 
            
                
                - 
                    Papa, R., & Armfield, S. W. The Wiley Handbook of Educational Policy. Medford. 2018.
                
 
            
                
                - 
                    Potůček, M. a kol. Veřejná politika. Praha: C.H. Beck, 2016. ISBN 978-80-7400-591-6.
                
 
            
                
                - 
                    Potůček, M. a kol. Veřejná politika. Praha: SLON, 2005. ISBN 978-80-86429-50-2.
                
 
            
                
                - 
                    VESELÝ, A. a kol. Analýza a tvorba veřejných politik: přístupy, metody a praxe. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-86429-75-5.
                
 
            
         
         
         
     |