Vyučující
|
-
Včelařová Hana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Knowledge about the general relations of human development - Prenatal development - Neonatal period - Infancy - Toddler period - Preschool age - School age - The period of adolescence - The young adulthood - The middle adulthood - The older adulthood - Early senescence - Real senescence - Death and dying
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pozorování, Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student definuje zaměření předmětu Vývojová psychologie |
Student definuje zaměření předmětu Vývojová psychologie |
Student vysvětluje rozdíly mezi pojetím klasické (stadiální) vývojové psychologie a celoživotní vývojové psychologie |
Student vysvětluje rozdíly mezi pojetím klasické (stadiální) vývojové psychologie a celoživotní vývojové psychologie |
Student identifikuje hlavní vývojová období v dětství, v dospělosti a ve stáří |
Student identifikuje hlavní vývojová období v dětství, v dospělosti a ve stáří |
Student vysvětluje podstatu kognitivních, emočních, sociálních a morálních aspektů jednotlivých vývojových období |
Student vysvětluje podstatu kognitivních, emočních, sociálních a morálních aspektů jednotlivých vývojových období |
Student diskutuje přínos vybraných osobností - vědců v oblasti vývojové psychologie |
Student diskutuje přínos vybraných osobností - vědců v oblasti vývojové psychologie |
Odborné dovednosti |
---|
Student interpretuje podstatu a přínos výzkumu v oblasti vývojové psychologie na základě prostudování příspěvku z recenzovaného českého časopisu |
Student interpretuje podstatu a přínos výzkumu v oblasti vývojové psychologie na základě prostudování příspěvku z recenzovaného českého časopisu |
Student identifikuje postup vývojového období na základě předložených konkrétních charakteristik |
Student identifikuje postup vývojového období na základě předložených konkrétních charakteristik |
Student demonstruje naplnění životního úseku člověka dle perspektivy E. Eriksona |
Student demonstruje naplnění životního úseku člověka dle perspektivy E. Eriksona |
Student interpretuje vybrané kognitivní pojmy |
Student interpretuje vybrané kognitivní pojmy |
Student interpretuje rozdíl mezi privací a deprivací včetně možností prevence nebo zmírnění těchto jevů |
Student interpretuje rozdíl mezi privací a deprivací včetně možností prevence nebo zmírnění těchto jevů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Známkou |
Známkou |
Analýza seminární práce |
Rozhovor |
Rozhovor |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Anissa Taun Rogers. Human Behavior in the Social Environment: Perspectives onDevelopment and the Life Course. Taylor § Francis, 2015. ISBN 978-1-138-81950-4.
-
BERK, Laura E. a Adena Beth MEYERS. Infants, children, and adolescents.. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-0-13-393673-5.
-
Brennan, V., M., Kumanyika, S., K., § Zambrana, R., E. Obesity interventions in underserved communities: evidence and directions.. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 2014. ISBN 978-1-4214-1544-4.
-
Carol Seefeldt, Sharon D.Castle,R. Falconer. Social Studies for the Preschool/Primary Child. Pearson, 2013. ISBN 978-0132867982.
-
Carol Seefeldt, Sharon D.Castle,R. Falconer. The Development of Coping:Stress, Neurophysiology, Social Relationships and Resilience During child. Springer Int Publishing, 2016. ISBN 978-3-319-41738-7.
-
CARR, A., Mc NULTY, M. The Handbook of Adult Clinical Psychology. An Evidence Based Practice Approach. New York: Routledge, 2006.
-
COMMONS, M.,L., ARMON, CH., KOHLBERG, L. AND RICHARDS, F., A. Adult Development: Volume 2: Models and Methods in the Study of Adolescent and Adult Thought. London, Praeger. ISBN 0-275-92 748 -2.
-
CRAIN, William C. Theories of development: concepts and applications. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2005. ISBN 0-13-184991-3.
-
J.H.Flavell, P. H. Miller, Miller. Cognitive Development. Pearson, 2002. ISBN 978-0137915750.
-
Kudláček, Martin. Inclusion of children with physical disabilities in physical education, recreation and sport. Olomouc, Palackého University in Olomouc, 2008. ISBN 80-244-1045-1.
-
Maggie M. Gonigle-Chaimers. Understanding Cognitive Development (Discoveries § Explanations in Chiled Development). Sage Publications, 1998. ISBN 978-1-4129-2880-9.
-
Nordovist, P., Smart, C. Relative Strangers. Family Life, Genes and. Palgrave and Macmillan. ISBN 978-1-137-29763-1.
-
Odom, L., S., Pungello, E., Gardner-Neblett, N. Infants, Toddlers and Families in Poverty. Research implications for Earlly Child Care. Guilford Press, New York, 2012. ISBN 978-1-4625-04625-.
-
PILLEMER, David B. a Sheldon H. WHITE. Developmental psychology and social change: research, history, and policy.. Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-53360-0.
-
P.T.Smith. The Human Development Experience: A Psycho-Social Approach to Human Lifespan Development. Terry Smith, 2012. ISBN 978-0-9885429-0-7.
-
SHAFFER, David R. a Katherine KIPP. Developmental psychology: childhood and adolescence. Wadsworth Cengage Learning,, 2010. ISBN 978-1-111-83452-4.
-
Stanley A. Cohen. The Underweight Infant, Child and Adolescent. Appleton § Lange, 1985. ISBN 978-0838592809.
-
Steinberg, L., Vandell, D., L. amd Bornstein, M., H. Development: Infancy through Adolescence.. Wadsworth, Cengage Learning, 2011. ISBN 13-978-0-324-8296.
-
STERN, D., N. The Interpersonal World of the Infant: A View from Psychoanalysis and Developmental Psychology. 2000. ISBN 0-465-0 9589-5.
-
Usha Claire. Cognitive Development: The Learning Brain. Psychology Press, 2008. ISBN 978-1-84169-530-3.
|