Předmět: Development Psychology

» Seznam fakult » FHS » UPV
Název předmětu Development Psychology
Kód předmětu UPV/EP2VP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Včelařová Hana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Knowledge about the general relations of human development - Prenatal development - Neonatal period - Infancy - Toddler period - Preschool age - School age - The period of adolescence - The young adulthood - The middle adulthood - The older adulthood - Early senescence - Real senescence - Death and dying

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pozorování, Demonstrace
  • Domácí příprava na výuku - 22 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student definuje zaměření předmětu Vývojová psychologie
Student definuje zaměření předmětu Vývojová psychologie
Student vysvětluje rozdíly mezi pojetím klasické (stadiální) vývojové psychologie a celoživotní vývojové psychologie
Student vysvětluje rozdíly mezi pojetím klasické (stadiální) vývojové psychologie a celoživotní vývojové psychologie
Student identifikuje hlavní vývojová období v dětství, v dospělosti a ve stáří
Student identifikuje hlavní vývojová období v dětství, v dospělosti a ve stáří
Student vysvětluje podstatu kognitivních, emočních, sociálních a morálních aspektů jednotlivých vývojových období
Student vysvětluje podstatu kognitivních, emočních, sociálních a morálních aspektů jednotlivých vývojových období
Student diskutuje přínos vybraných osobností - vědců v oblasti vývojové psychologie
Student diskutuje přínos vybraných osobností - vědců v oblasti vývojové psychologie
Odborné dovednosti
Student interpretuje podstatu a přínos výzkumu v oblasti vývojové psychologie na základě prostudování příspěvku z recenzovaného českého časopisu
Student interpretuje podstatu a přínos výzkumu v oblasti vývojové psychologie na základě prostudování příspěvku z recenzovaného českého časopisu
Student identifikuje postup vývojového období na základě předložených konkrétních charakteristik
Student identifikuje postup vývojového období na základě předložených konkrétních charakteristik
Student demonstruje naplnění životního úseku člověka dle perspektivy E. Eriksona
Student demonstruje naplnění životního úseku člověka dle perspektivy E. Eriksona
Student interpretuje vybrané kognitivní pojmy
Student interpretuje vybrané kognitivní pojmy
Student interpretuje rozdíl mezi privací a deprivací včetně možností prevence nebo zmírnění těchto jevů
Student interpretuje rozdíl mezi privací a deprivací včetně možností prevence nebo zmírnění těchto jevů
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Známkou
Známkou
Analýza seminární práce
Rozhovor
Rozhovor
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Anissa Taun Rogers. Human Behavior in the Social Environment: Perspectives onDevelopment and the Life Course. Taylor § Francis, 2015. ISBN 978-1-138-81950-4.
  • BERK, Laura E. a Adena Beth MEYERS. Infants, children, and adolescents.. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-0-13-393673-5.
  • Brennan, V., M., Kumanyika, S., K., § Zambrana, R., E. Obesity interventions in underserved communities: evidence and directions.. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 2014. ISBN 978-1-4214-1544-4.
  • Carol Seefeldt, Sharon D.Castle,R. Falconer. Social Studies for the Preschool/Primary Child. Pearson, 2013. ISBN 978-0132867982.
  • Carol Seefeldt, Sharon D.Castle,R. Falconer. The Development of Coping:Stress, Neurophysiology, Social Relationships and Resilience During child. Springer Int Publishing, 2016. ISBN 978-3-319-41738-7.
  • CARR, A., Mc NULTY, M. The Handbook of Adult Clinical Psychology. An Evidence Based Practice Approach. New York: Routledge, 2006.
  • COMMONS, M.,L., ARMON, CH., KOHLBERG, L. AND RICHARDS, F., A. Adult Development: Volume 2: Models and Methods in the Study of Adolescent and Adult Thought. London, Praeger. ISBN 0-275-92 748 -2.
  • CRAIN, William C. Theories of development: concepts and applications. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2005. ISBN 0-13-184991-3.
  • J.H.Flavell, P. H. Miller, Miller. Cognitive Development. Pearson, 2002. ISBN 978-0137915750.
  • Kudláček, Martin. Inclusion of children with physical disabilities in physical education, recreation and sport. Olomouc, Palackého University in Olomouc, 2008. ISBN 80-244-1045-1.
  • Maggie M. Gonigle-Chaimers. Understanding Cognitive Development (Discoveries § Explanations in Chiled Development). Sage Publications, 1998. ISBN 978-1-4129-2880-9.
  • Nordovist, P., Smart, C. Relative Strangers. Family Life, Genes and. Palgrave and Macmillan. ISBN 978-1-137-29763-1.
  • Odom, L., S., Pungello, E., Gardner-Neblett, N. Infants, Toddlers and Families in Poverty. Research implications for Earlly Child Care. Guilford Press, New York, 2012. ISBN 978-1-4625-04625-.
  • PILLEMER, David B. a Sheldon H. WHITE. Developmental psychology and social change: research, history, and policy.. Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-53360-0.
  • P.T.Smith. The Human Development Experience: A Psycho-Social Approach to Human Lifespan Development. Terry Smith, 2012. ISBN 978-0-9885429-0-7.
  • SHAFFER, David R. a Katherine KIPP. Developmental psychology: childhood and adolescence. Wadsworth Cengage Learning,, 2010. ISBN 978-1-111-83452-4.
  • Stanley A. Cohen. The Underweight Infant, Child and Adolescent. Appleton § Lange, 1985. ISBN 978-0838592809.
  • Steinberg, L., Vandell, D., L. amd Bornstein, M., H. Development: Infancy through Adolescence.. Wadsworth, Cengage Learning, 2011. ISBN 13-978-0-324-8296.
  • STERN, D., N. The Interpersonal World of the Infant: A View from Psychoanalysis and Developmental Psychology. 2000. ISBN 0-465-0 9589-5.
  • Usha Claire. Cognitive Development: The Learning Brain. Psychology Press, 2008. ISBN 978-1-84169-530-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr