Vyučující
|
-
Šilhánová Renata, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Písemné komunikáty a jejich charakteristiky. - Formální úprava německých obchodních dopisů. - Normy a standardy německy psaných obchodních dopisů, kultura firemní komunikace. - Stylistická pravidla pro psaní německých dopisů. - Struktura a vnější forma obchodního dopisu a obchodního e-mailu. - Obchodní dopisy v soukromé sféře (zaměření na komunikaci studenta se zahraniční univerzitou, institucemi a úřady). - Obchodní korespondence v podnikové sféře (poptávka, nabídka, objednávka, reklamace, upomínka atd.). - Korespondence v procesu ucházení se o práci. - Osobní dopisy (elektronická komunikace). Žádost, rezervace hotelu. - Specifické lexikální a stylistické prostředky elektronické komunikace. - Formulace obchodních dopisů na různá zadání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza textu
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
U tohoto kurzu se předpokládá receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B2-C1 společenského referenčního rámce pro jazyky. |
U tohoto kurzu se předpokládá receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B2-C1 společenského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
Student dokáže správně formulovat obchodní i osobní dopisy s ohledem na současný evropský standard. Na základě úvodních informací, předložených vzorů i autentických aktuálních dopisů student bude schopný sestavit německý obchodní dopis, přičemž zohlední požadavky kladené na jeho strukturu, formální úpravu, stylistická pravidla, obsah a jazykovou správnost. Tuto svou dovednost prokáže v závěru kurzu ve formě samostatné práce. |
Student dokáže správně formulovat obchodní i osobní dopisy s ohledem na současný evropský standard. Na základě úvodních informací, předložených vzorů i autentických aktuálních dopisů student bude schopný sestavit německý obchodní dopis, přičemž zohlední požadavky kladené na jeho strukturu, formální úpravu, stylistická pravidla, obsah a jazykovou správnost. Tuto svou dovednost prokáže v závěru kurzu ve formě samostatné práce. |
Vyučovací metody |
---|
Praktické procvičování |
Analýza textu |
Analýza textu |
Praktické procvičování |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
DUDEN. Briefe und E-Mails gut und richtig schreiben. Mannheim, 2012. ISBN 978-3411743025.
-
DUDEN. Geschäftskorrespondenz. Berlin, 2014. ISBN 978-3411742127.
-
GRÜN, K. Der Geschäftsbrief. Gestaltung von Schriftstücken nach DIN 5008. Berlin, 2013. ISBN 978-3410233565.
-
SACHS, R. Německá obchodní korespondence. Ismaning - Hueber, 2001. ISBN 3-19-001662-3.
-
WEDMANN-TOSUNER, B. Geschäftsbriefe geschickt formulieren. Regensburg, 2012. ISBN 978-3802939129.
|