|
Vyučující
|
-
Koláčková Alena, Mgr.
-
Nosálková Marie, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Základní psychologické pojmy. Historie psychologie. Ontogeneze lidské psychiky. Základní psychické procesy a funkce - poznávání, pozornost, vnímání, paměť, učení, myšlení, vůle, osobnost, temperament, charakter, motivace a emoce inteligence a tvořivost. Sebepoznání. Vybrané pojmy sociální psychologie. Sociální chování: sociální kognice a postoje, sociální interakce a vliv. Komunikace a naslouchání. Člověk v pracovním prostředí a pracovním procesu. Asertivita. Duševní hygiena. Psychologie trhu a reklamy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní)
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Nespecifikováno |
| Nespecifikováno |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Nespecifikováno |
| Nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát hlavní koncepty psychologie |
| znát hlavní koncepty psychologie |
| znát trendy současné psychologie |
| znát trendy současné psychologie |
| znát základní psychické procesy a funkce |
| znát základní psychické procesy a funkce |
| znát základní pojmy sociální psychologie |
| znát základní pojmy sociální psychologie |
| chápat člověka v pracovním prostředí a procesu |
| chápat člověka v pracovním prostředí a procesu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| správně užívat psychologickou terminologii |
| správně užívat psychologickou terminologii |
| uplatňovat znalosti základních psychologických disciplín |
| uplatňovat znalosti základních psychologických disciplín |
| aplikovat poznatky psychologie v komunikaci |
| aplikovat poznatky psychologie v komunikaci |
| využívat zásad duševní hygieny |
| využívat zásad duševní hygieny |
| umět komunikovat asertivně |
| umět komunikovat asertivně |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Praktické procvičování |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Atkinsonová, R.L. a kol. Psychologie. Praha : Portál, 2003.
-
HARGIE, O.D.W. (eds.). The Handbook of Communication Skills. New York: Routledge , 2006.
-
KLARER, M. Působivá prezentace a přednáška v angličtině. Praha: Grada, 2007.
-
Pauknerová. Psychologie pro ekonomy a manažery.
-
ŘÍČAN, P. Psychologie. Praha: Portál, 2005.
-
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace.
-
VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací. Praha: Grada, 2008.
-
Výrost. Sociální psychologie.
|