|
Vyučující
|
-
Mengel Ewald, Prof. Dr. phil. habil.
|
|
Obsah předmětu
|
Nástin historie Jižní Afriky Apartheid a osvobození Komise pro pravdu a usmíření Vybraná díla jihoafrické literatury a jejich kulturní kontext, např. Liza Fugard, Skinner's Drift Marlene van Niekerk, The Way of the Women Damon Galgut, The Promise
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| podat nástin historie Jižní Afriky |
| podat nástin historie Jižní Afriky |
| znát podstatu apartheidu a události, které předcházely jeho pádu a které jej následovaly |
| znát podstatu apartheidu a události, které předcházely jeho pádu a které jej následovaly |
| identifikovat významná díla Jižní Afriky a jejich společenský kontext |
| identifikovat významná díla Jižní Afriky a jejich společenský kontext |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vysvětlit, proč je farmářský román tak prominentním žánrem současné jihoafrické beletrie |
| vysvětlit, proč je farmářský román tak prominentním žánrem současné jihoafrické beletrie |
| vysvětlit vztah současného jihoafrického románu k historii a pravdě o ní |
| vysvětlit vztah současného jihoafrického románu k historii a pravdě o ní |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
|
Doporučená literatura
|
-
Butler, Anthony. Contemporary South Africa. London, 2009.
-
De Kock, Leon. Losing the Plot: Crime, Reality and Fiction in Postapartheid Writing. Johannesburg, 2016.
-
Demir, Danyela. Reading Loss Post-Apartheid Melancholia in Contemporary South African Novels. Berlin, 2019.
-
Krog, Antjie. Country of My Skull. London, 1999.
-
Mengel, Ewald - Borzaga, Michela (eds.). Trauma, Memory, and Narrative in the Contemporary South African Novel: Essays. Amsterdam, 2012.
-
Nuttall, Sarah. Entanglement: Literary and Cultural Reflections on Post-Apartheid. Johannesburg, 2009.
-
van der Merve, Chris (ed.). Strangely Familiar: South African Narratives in Town and Countryside. Stellenbosch, 2001.
-
van der Vlies, Andrew. Present Imperfect: Contemporary South African Writing. Oxford, 2017.
-
Wilson, Richard. The Politics of Truth and Reconciliation in South Africa: Legitimizing the Post-Apartheid State. Cambridge, 2001.
-
Young, Robert J. C. Postcolonialism: A Very Short Introduction. Oxford, 2020.
|