|
Vyučující
|
-
Nemčoková Katarína, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Účel, žánry a publikum akademického psaní Slovní zásoba v akademickém psaní Styl: formálnost, jasnost, neosobnost Plynulost a soudržnost písemného projevu Vyvarování se plagiátorství Shrnutí a parafrázování Citace a odkazy na zdroje informací Proces plánování Odstavce a jejich uspořádání Psaní úvodů a závěrů Fakt, názor a síla tvrzení
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat strukturu vybraných akademických žánrů |
| popsat strukturu vybraných akademických žánrů |
| rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| vysvětlit zásady etiky v akademickém psaní a popsat prostředky vyhýbání se plagiátorství |
| vysvětlit zásady etiky v akademickém psaní a popsat prostředky vyhýbání se plagiátorství |
| zhodnotit nutnost použití odkazu na zdroj informace a zvolit vhodný odborný zdroj |
| zhodnotit nutnost použití odkazu na zdroj informace a zvolit vhodný odborný zdroj |
| zvolit správnou formu odkazu na zdroj informace |
| zvolit správnou formu odkazu na zdroj informace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně vytvořit psaný text na zadané téma při dodržení pravidel akademického psaní |
| samostatně vytvořit psaný text na zadané téma při dodržení pravidel akademického psaní |
| sestavit a strukturovat akademickou esej včetně seznamu citované literatury |
| sestavit a strukturovat akademickou esej včetně seznamu citované literatury |
| analyzovat odborný text anebo přednášku za účelem vytvoření jeho shrnutí a parafráze |
| analyzovat odborný text anebo přednášku za účelem vytvoření jeho shrnutí a parafráze |
| uplatnit základy konstrukce odstavců včetně uvádějící tematické věty |
| uplatnit základy konstrukce odstavců včetně uvádějící tematické věty |
| vymezit vhodné jazykové nástroje sloužící k udržení návaznosti textu |
| vymezit vhodné jazykové nástroje sloužící k udržení návaznosti textu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students. Abingdon, 2015.
-
Barros, Luiz Otávio. The Only Academic Phrasebook You?ll Ever Need: 600 Examples of Academic Language. Scotts Valey, 2016.
-
De Chazal, E. & McCarter, S. Oxford EAP: A Course in English for Academic Purposes. Upper-Intermediate/B2: e-coursebook, video lectures and DVD. Oxford: OUP., 2012.
-
de Chazal, Edward - Moore, Julie. Oxford EAP: A Course in English for Academic Purposes. Advanced/C1. Oxford, 2013.
-
Howe, Stephen - Henriksson, Kristina. Phrasebook for Writing Papers and Research in English. Scotts Valey, 2007.
-
McCarthy, Michael - O´Dell, Felicity. Academic Vocabulary in Use: Vocabulary Reference and Practice. Cambridge, 2016.
-
Moore, Julie. Oxford Academic Vocabulary Practice: Upper-Intermediate/B2-C1. Oxford, 2017.
-
Paterson, Ken - Wedge, Roberta. Oxford Grammar for EAP: English Grammar and Practice for Academic Purposes. Oxford, 2018.
-
Swales, John M. - Feak, Christine B. Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor, 2012.
-
University of Chicago. The Chicago Manual of Style, 17th Edition. Chicago, 2017. ISBN 978-0226287058.
|