|
Vyučující
|
-
Fonfárová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Seminář bude probíhat 7 týdnů. 1.-6. týden po 3 hodiny, poslední týden 2 hodiny. Americký sen a dokonalá americká rodina (např. Revolutionary Road, The Hours) Sexuální menšiny v Americe v 60. letech (např. A Single Man) Válka ve Vietnamu (např. Jacob's Ladder) Magdaleniny prádelny (např. Philomena, Magdalene Sisters) Thatcherismus a problém nezaměstnanosti na anglickém severu (např. Full Monty, Billy Elliot) Asimilace původních obyvatel v Kanadě: Indiánské internátní školy (např. Indian Horse) Ověření získaných znalostí
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu". |
| Znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu". |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit historický a kulturní kontext událostí v daném filmu |
| vysvětlit historický a kulturní kontext událostí v daném filmu |
| identifikovat dominantní témata v daném filmu |
| identifikovat dominantní témata v daném filmu |
| vysvětlit kulturní dopady zobrazených událostí |
| vysvětlit kulturní dopady zobrazených událostí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat historický a kulturní kontext daných filmů |
| analyzovat historický a kulturní kontext daných filmů |
| analyzovat postavy a témata daného filmu v rámci kulturního kontextu |
| analyzovat postavy a témata daného filmu v rámci kulturního kontextu |
| propojit znalosti anglofonních kultur s jejich reprezentací ve filmu |
| propojit znalosti anglofonních kultur s jejich reprezentací ve filmu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Esej |
| Esej |
|
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David. On the History of Film Style. Harvard, 1997.
-
Chatman, Seymour. Story and Discourse: Narative Structure in Fiction and Film. New York, 1980.
-
Nash, Gary B., gen. ed. The American People: Creating a Nation and a Society. New York, 2005.
-
Oakland, John. British Civilization: An Introduction. New York, 2011.
|