Vyučující
|
-
Fonfárová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář bude probíhat 10 týdnů. 1.-9. týden po 3 hodiny, poslední týden 1 hodina. Americký sen a dokonalá americká rodina (např. Revolutionary Road, The Hours) Sexuální menšiny v Americe v 60. letech (např. A Single Man) Válka ve Vietnamu (např. Jacob's Ladder) Magdaleniny prádelny (např. Philomena, Magdalene Sisters) Thatcherismus a problém nezaměstnanosti na anglickém severu (např. Full Monty, Billy Elliot) Asimilace původních obyvatel v Kanadě: Indiánské internátní školy (např. Indian Horse) Ženy a britská společnost po druhé světové válce (např. An Education). The Troubles: Konflikt s Severním Irsku (např. Mickybo and Me, The Hunger) Etnické menšiny v Británii (např. East is East, Bhaji on the Beach, My Beautiful Laundrette) Ověření získaných znalostí a dovedností.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu". |
Znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu". |
Výsledky učení |
---|
Vysvětlit historický a kulturní kontext událostí v daném filmu |
Vysvětlit historický a kulturní kontext událostí v daném filmu |
Identifikovat dominantní témata v daném filmu |
Identifikovat dominantní témata v daném filmu |
Vysvětlit kulturní dopady zobrazených událostí |
Vysvětlit kulturní dopady zobrazených událostí |
Identifikovat základní audiovizuální prostředky použité ve zvolených filmech |
Identifikovat základní audiovizuální prostředky použité ve zvolených filmech |
Vysvětlit, jak mohou filmy fungovat jako prostředek učení se o anglofonních kulturách |
Vysvětlit, jak mohou filmy fungovat jako prostředek učení se o anglofonních kulturách |
Odborné dovednosti |
---|
Analyzovat historický a kulturní kontext daných filmů |
Analyzovat historický a kulturní kontext daných filmů |
Analyzovat postavy a témata daného filmu v rámci kulturního kontextu |
Analyzovat postavy a témata daného filmu v rámci kulturního kontextu |
Propojit znalosti anglofonních kultur s jejich reprezentací ve filmu |
Propojit znalosti anglofonních kultur s jejich reprezentací ve filmu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Esej |
Esej |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David. Film art : an introduction. 8th ed. Boston : McGraw Hill, 2008. ISBN 9780073535067.
-
Chatman, Seymour. Story and Discourse: Narative Structure in Fiction and Film. New York, 1980.
-
Nash, Gary B., gen. ed. The American People: Creating a Nation and a Society. New York, 2005.
-
Oakland, John. British Civilization: An Introduction. New York, 2011.
|