|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Prezentace a rozbor vybraného aktuálního tématu. Nestranné vedení odborné diskuze, poskytnutí fakt a následné vyvození závěrů z diskuze. Témata budou stanovena na začátku semestru po dohodě se studenty.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 120 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| zhodnotit a analyzovat aktuální dění a výsledky sdělit svým kolegům s pomocí ppt. prezentace |
| zhodnotit a analyzovat aktuální dění a výsledky sdělit svým kolegům s pomocí ppt. prezentace |
| vyjmenovat pravidla diskuse a argumentace ve skupině |
| vyjmenovat pravidla diskuse a argumentace ve skupině |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pohotově reagovat v diskuzi |
| pohotově reagovat v diskuzi |
| vyjádřit se k aktuálním politickým, etickým a společenským tématům a problémům |
| vyjádřit se k aktuálním politickým, etickým a společenským tématům a problémům |
| vysvětlit a obhájit svůj názor a postoj |
| vysvětlit a obhájit svůj názor a postoj |
| zahájit efektivní diskusi a dát prostor všem jejím účastníkům, aby mohli vyjádřit svůj názor |
| zahájit efektivní diskusi a dát prostor všem jejím účastníkům, aby mohli vyjádřit svůj názor |
| analyzovat aktuální dění a výsledky sdělit svým kolegům s pomocí ppt. prezentace |
| analyzovat aktuální dění a výsledky sdělit svým kolegům s pomocí ppt. prezentace |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
AcademicPhrasebank.
-
BBC GlobalIssues.
-
ESL Conversation Questions.
-
Global Issues.
-
MACANDREW, R. - MARTINEZ, R. Instant Discussions. London: Thomson Heinle, 2005.
-
MACANDREW, R. - MARTINEZ, R. Taboos and Issues. London: Thomson Heinle, 2001.
|