|
Vyučující
|
-
Dujka Petr, Mgr.
-
Nováková Marika, Mgr. et Mgr. MBA
-
Kopeček Oldřich, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu: Komunikační dovednosti - Konfliktní situace. - Týmové řešení problémů. - Reakce na zpětnou vazbu. - Brainstorming. - Komunikační strategie. - Nepřímé odpovědi. - Vyjádření nespokojenosti. - Řešení obtížných otázek. - Improvizované prezentace. - Hodnotící zprávy. Terminologie: - Podnikání - Formy podnikání - Podnikatelský záměr, Canvas - Crowdfunding - Mikroekonomika podniku - Management - Marketing - Etika, CSR. Udržitelnost a udržitelný rozvoj
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Nutná znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Nutná znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| vyjmenovat středně pokročilou odbornou terminologii a koncepty v anglickém jazyce |
| vyjmenovat středně pokročilou odbornou terminologii a koncepty v anglickém jazyce |
| rozeznat středně pokročilou odbornou terminologii z oblasti ekonomie v odborných textech, nahrávkách, videonahrávkách či projevech |
| rozeznat středně pokročilou odbornou terminologii z oblasti ekonomie v odborných textech, nahrávkách, videonahrávkách či projevech |
| vysvětlit středně pokročilou odbornou terminologii a koncepty v anglickém jazyce |
| vysvětlit středně pokročilou odbornou terminologii a koncepty v anglickém jazyce |
| vysvětlit správné použití anglické gramatiky, odborných termínů, frází, zejména v kontextu manažerské praxe |
| vysvětlit správné použití anglické gramatiky, odborných termínů, frází, zejména v kontextu manažerské praxe |
| popsat odborné procesy obvyklé v oblasti manažerské praxe v anglickém jazyce |
| popsat odborné procesy obvyklé v oblasti manažerské praxe v anglickém jazyce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| efektivně komunikovat o probíraných tématech v týmu či jako jednotlivec |
| efektivně komunikovat o probíraných tématech v týmu či jako jednotlivec |
| vyjadřovat souvisle a strukturovaně své myšlenky a názory v anglickém jazyce |
| vyjadřovat souvisle a strukturovaně své myšlenky a názory v anglickém jazyce |
| komunikovat v angličtině na úrovni C1 (CEFR) v mluveném i psaném projevu |
| komunikovat v angličtině na úrovni C1 (CEFR) v mluveném i psaném projevu |
| prakticky a správně používat odbornou terminologii, probírané koncepty, anglickou gramatiku, fráze |
| prakticky a správně používat odbornou terminologii, probírané koncepty, anglickou gramatiku, fráze |
| správně vyslovovat slovní zásobu odpovídající úrovni studia i novou slovní zásobu probíranou v rámci předmětu |
| správně vyslovovat slovní zásobu odpovídající úrovni studia i novou slovní zásobu probíranou v rámci předmětu |
| aplikovat znalosti získané od odborníka z praxe v každodenních pracovních činnostech |
| aplikovat znalosti získané od odborníka z praxe v každodenních pracovních činnostech |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Známkou |
| Známkou |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Baade, K. Holloway, Ch. Scrivener, J. and Turner, R. Business Result Advanced Student's Book. Oxford, 2009. ISBN 978-0-19-476818-4.
-
Čapková, Halka a kol. English for Economists. Praha, 2002. ISBN 80-86119-52-1.
-
Emmerson, Paul. Business English Handbook - Advanced. Oxford: Macmillan, 2007. ISBN 978-1-40508605-9.
-
Emmerson, Paul. Management Lessons for learners of English. 2012. ISBN 978-1-908722-03-4.
-
Charles W. Lamb et al. MTG: Principles of Marketing. Cengage Learning, 2018. ISBN 9781337407588.
-
MacKenzie, I. English for Business Studies. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-75285-x.
-
Mascull, Bill. Business Vocabulary in Use (Advanced). Cambridge: CUP, 2004. ISBN 978-0521540704.
|