|
Vyučující
|
-
Mengel Ewald, Prof. Dr. phil. habil.
-
Fonfárová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Ústní tradice amerických indiánů, koloniální literatura. Puritanismus v americké literatuře Literatura v období boje za nezávislost. Transcendentalismus. Americká renesance. Realismus a naturalismus. Hlavní vývojové proudy americké poezie 20. století. Harlemská renesance. Ztracená generace. Etnické literatury. Postmodernismus v literatuře Drama 20. století. Aktuální vývojové tendence románu. Ověření získaných vědomostí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Analýza uměleckého díla
- Domácí příprava na výuku
- 64 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu". |
| Znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu". |
| Výsledky učení |
|---|
| znát různá literární období, význačné autory a charakteristiku jednotlivých literárních a myšlenkových směrů. |
| znát různá literární období, význačné autory a charakteristiku jednotlivých literárních a myšlenkových směrů. |
| vysvětlit historický a kulturní kontext vybraných období v dějinách literatury |
| vysvětlit historický a kulturní kontext vybraných období v dějinách literatury |
| identifikovat důležité události, které ovlivnily vývoj americké literatury |
| identifikovat důležité události, které ovlivnily vývoj americké literatury |
| popsat rysy vybraných literárních směrů v dějinách americké literatury |
| popsat rysy vybraných literárních směrů v dějinách americké literatury |
| identifikovat význačné autory daných období v dějinách americké literatury |
| identifikovat význačné autory daných období v dějinách americké literatury |
| zasadit vybrané díla do literárněhistorického kontextu |
| zasadit vybrané díla do literárněhistorického kontextu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat historický a kulturní kontext vybraných literárních období |
| analyzovat historický a kulturní kontext vybraných literárních období |
| propojit znalosti americké historie a kultury s jejich reprezentací v literatuře |
| propojit znalosti americké historie a kultury s jejich reprezentací v literatuře |
| analyzovat literární dílo - román, povídku, divadelní hru, báseň |
| analyzovat literární dílo - román, povídku, divadelní hru, báseň |
| analyzovat klíčová témata v literárním díle |
| analyzovat klíčová témata v literárním díle |
| popsat styl psaní vybraných autorů |
| popsat styl psaní vybraných autorů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
GRAY, R. J. A History of American Literature. Malden, MA: Blackwell, 2004.
-
P. LAUTER (gen. ed.). The Heath Anthology of American Literature. 5 vols. 6th ed.. Boston, MA: Houghton Mifflin, 2010.
-
RULAND, R., BRADBURY, M. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature. New York: Penguin Books, 1991. ISBN 0670835927.
|