|
Vyučující
|
-
Dujka Petr, Mgr.
-
Kopeček Oldřich, Mgr.
-
Nováková Marika, Mgr. et Mgr. MBA
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do jazyka ekonomie, základní pojmy. Terminologie - charakteristika, užití. Komunikační dovednosti: - Mezikulturní zkušenosti. - Představování ve skupině. - Práce v mezinárodním týmu. - Vztahy ve firmě. - Vedení diskuse. - Prosazení názoru. - Řešení krize ve firmě. - Pracovní postupy. - Formální prezentace. - Zpráva z výzkumu. - Účast na telekonferenci. Terminologie: - Ekonomie a hospodářství. - Sektory a odvětví. - Trh a principy tržního mechanismu. - Monetární politika. Fiskální politika. - Peníze, směnné kurzy, cenné papíry. - Obchodní etika. Společenská odpovědnost firem. - Průmyslové revoluce, vliv moderních technologií na světovou ekonomiku a obchodní sféru. - Ověřování získaných znalostí a dovedností
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Nutná znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Nutná znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| minimální úroveň angličtiny CEFR B2 v mluvení, čtení, poslechu a psaní |
| minimální úroveň angličtiny CEFR B2 v mluvení, čtení, poslechu a psaní |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat základní odbornou terminologii a koncepty z oblasti ekonomie v anglickém jazyce |
| vyjmenovat základní odbornou terminologii a koncepty z oblasti ekonomie v anglickém jazyce |
| rozeznat základní odbornou terminologii z oblasti ekonomie v anglickém jazyce v odborných textech, nahrávkách, videonahrávkách či projevech |
| rozeznat základní odbornou terminologii z oblasti ekonomie v anglickém jazyce v odborných textech, nahrávkách, videonahrávkách či projevech |
| vysvětlit základní odbornou terminologii a koncepty z oblasti ekonomie v anglickém jazyce |
| vysvětlit základní odbornou terminologii a koncepty z oblasti ekonomie v anglickém jazyce |
| vysvětlit správné použití anglické gramatiky, odborných termínů, frází, zejména v kontextu manažerské praxe |
| vysvětlit správné použití anglické gramatiky, odborných termínů, frází, zejména v kontextu manažerské praxe |
| popsat odborné procesy obvyklé v oblasti manažerské praxe |
| popsat odborné procesy obvyklé v oblasti manažerské praxe |
| Odborné dovednosti |
|---|
| efektivně komunikovat o probíraných tématech v týmu či jako jednotlivec |
| efektivně komunikovat o probíraných tématech v týmu či jako jednotlivec |
| vyjadřovat souvisle a strukturovaně své myšlenky a názory v anglickém jazyce |
| vyjadřovat souvisle a strukturovaně své myšlenky a názory v anglickém jazyce |
| komunikovat v angličtině na úrovni C1 (CEFR) v mluveném i psaném projevu |
| komunikovat v angličtině na úrovni C1 (CEFR) v mluveném i psaném projevu |
| prakticky a správně používat základní odbornou terminologii, probírané koncepty, anglickou gramatiku, fráze |
| prakticky a správně používat základní odbornou terminologii, probírané koncepty, anglickou gramatiku, fráze |
| správně vyslovovat slovní zásobu odpovídající úrovni studia i novou slovní zásobu probíranou v rámci předmětu |
| správně vyslovovat slovní zásobu odpovídající úrovni studia i novou slovní zásobu probíranou v rámci předmětu |
| aplikovat znalosti získané od odborníka z praxe v každodenních pracovních činnostech |
| aplikovat znalosti získané od odborníka z praxe v každodenních pracovních činnostech |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Individuální práce studentů |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Baade, K. Holloway, Ch. Scrivener, J. and Turner, R. Business Result Advanced Student's Book. Oxford, 2009. ISBN 978-0-19-476818-4.
-
Kaftan, M. New English in economics 1. Praha: Karolinum, 2010.
-
MACKENZIE, I. English for Business Studies. A course for Business Studies and Economics students. Cambridge: CUP.
|