|
Vyučující
|
-
Mengel Ewald, Prof. Dr. phil. habil.
-
Fonfárová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Staroanglická a středo-anglická literatura. Anglická renesance. Neoklasicismus a osvícenství. Preromantismus a romantismus. Román 19. století Irská literární renesance. Modernismus. Britské drama 20. století Román 20. století. Ověření získaných znalostí a dovedností.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 64 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokládá se znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu" |
| Předpokládá se znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu" |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat historický a kulturní kontext vybraných období v dějinách literatury |
| popsat historický a kulturní kontext vybraných období v dějinách literatury |
| identifikovat důležité události, které ovlivnily vývoj britské literatury |
| identifikovat důležité události, které ovlivnily vývoj britské literatury |
| popsat rysy vybraných literárních směrů v dějinách britské literatury |
| popsat rysy vybraných literárních směrů v dějinách britské literatury |
| identifikovat význačné autory daných období v dějinách britské literatury |
| identifikovat význačné autory daných období v dějinách britské literatury |
| zasadit vybrané díla do literárněhistorického kontextu |
| zasadit vybrané díla do literárněhistorického kontextu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat historický a kulturní kontext vybraných literárních období |
| analyzovat historický a kulturní kontext vybraných literárních období |
| analyzovat literární dílo - román, povídku, divadelní hru, báseň |
| analyzovat literární dílo - román, povídku, divadelní hru, báseň |
| analyzovat klíčová témata v literárním díle |
| analyzovat klíčová témata v literárním díle |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
CARTER, R, McRAE, J. The History of Literature in English. Routledge, 2001.
-
HILSKÝ, M. Modernisté. Praha: Torst, 1995.
-
SANDERS, A. Short Oxford History of English Literature. New Ed. Oxford: OUP, 2004.
|