Vyučující
|
-
Mengel Ewald, Prof. Dr. phil. habil.
-
Fonfárová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Staroanglická a středo-anglická literatura. Anglická renesance. Neoklasicismus a osvícenství. Preromantismus a romantismus. Román 19. století Irská literární renesance. Modernismus. Britské drama 20. století Román 20. století. Ověření získaných znalostí a dovedností.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 64 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokládá se znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu" |
Předpokládá se znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu" |
Výsledky učení |
---|
popsat historický a kulturní kontext vybraných období v dějinách literatury |
popsat historický a kulturní kontext vybraných období v dějinách literatury |
identifikovat důležité události, které ovlivnily vývoj britské literatury |
identifikovat důležité události, které ovlivnily vývoj britské literatury |
popsat rysy vybraných literárních směrů v dějinách britské literatury |
popsat rysy vybraných literárních směrů v dějinách britské literatury |
identifikovat význačné autory daných období v dějinách britské literatury |
identifikovat význačné autory daných období v dějinách britské literatury |
zasadit vybrané díla do literárněhistorického kontextu |
zasadit vybrané díla do literárněhistorického kontextu |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat historický a kulturní kontext vybraných literárních období |
analyzovat historický a kulturní kontext vybraných literárních období |
analyzovat literární dílo - román, povídku, divadelní hru, báseň |
analyzovat literární dílo - román, povídku, divadelní hru, báseň |
analyzovat klíčová témata v literárním díle |
analyzovat klíčová témata v literárním díle |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Týmová práce |
Týmová práce |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
CARTER, R, McRAE, J. The History of Literature in English. Routledge, 2001.
-
HILSKÝ, M. Modernisté. Praha: Torst, 1995.
-
SANDERS, A. Short Oxford History of English Literature. New Ed. Oxford: OUP, 2004.
|