|
Vyučující
|
-
Kaňková Helena, Mgr. Ph.D.
-
Trušník Roman, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do historie Politický systém Regionalismus a (regionální) identita Kolonizace Etnicita a rasa Imigrace a menšiny Náboženství Ekonomika Zahraniční politika Cílem je definovat klíčové americké vlastnosti, které pomohou studentům porozumět tomu, proč Američané myslí a jednají tak, jak jednají.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Definovat základní ideologie evropské i světové historie v rozsahu učiva základních a středních škol |
| Definovat základní ideologie evropské i světové historie v rozsahu učiva základních a středních škol |
| Znalost reálií (historie, geografie, politické uspořádání) Evropy a Spojeného království na úrovni středoškolského učiva. Znalost terminologie (historie, geografie, politické uspořádání) tak, jak je vyučováno na základním a středním stupni. |
| Znalost reálií (historie, geografie, politické uspořádání) Evropy a Spojeného království na úrovni středoškolského učiva. Znalost terminologie (historie, geografie, politické uspořádání) tak, jak je vyučováno na základním a středním stupni. |
| Orientation in European history, geography and politics terminology as taught at (elementary) and secondary schools |
| Orientation in European history, geography and politics terminology as taught at (elementary) and secondary schools |
| Odborné dovednosti |
|---|
| charakterizovat historický vývoj v Evropě i ve světě v rozsahu učiva základních a středních škol |
| charakterizovat historický vývoj v Evropě i ve světě v rozsahu učiva základních a středních škol |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat základní prvky americké společnosti a kultury |
| charakterizovat základní prvky americké společnosti a kultury |
| vyjmenovat charakteristické prvky americké společnosti a kultury |
| vyjmenovat charakteristické prvky americké společnosti a kultury |
| pojmenovat a seřadit klíčové události amerických dějin |
| pojmenovat a seřadit klíčové události amerických dějin |
| popsat klíčové události amerických dějin |
| popsat klíčové události amerických dějin |
| definovat hlavní myšlenkové směry v americké politice, ekonomii a kultuře |
| definovat hlavní myšlenkové směry v americké politice, ekonomii a kultuře |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat charakteristické prvky americké společnosti a kultury |
| identifikovat charakteristické prvky americké společnosti a kultury |
| zhodnotit roli Spojených států amerických v mezinárodním kontextu v historii i současnosti |
| zhodnotit roli Spojených států amerických v mezinárodním kontextu v historii i současnosti |
| diskutovat o hlavních myšlenkových směrech v americké politice, ekonomii a kultuře |
| diskutovat o hlavních myšlenkových směrech v americké politice, ekonomii a kultuře |
| identifikat klíčové události amerických dějin |
| identifikat klíčové události amerických dějin |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Brinkley, Alan. The Unfinished Nation : A Concise History of the American People. New York : McGraw-Hill, 2014. ISBN 9780073406985.
-
Nash, Gary B. The American People : Creating a Nation and a Society vol. I. Boston : Prentice Hall. 2016.
-
Nash, Gary B. The American People : Creating a Nation and a Society vol. II. Boston : Prentice Hall, 2016. ISBN 978-0134169996.
|