|
Vyučující
|
-
Sampey Daniel Paul, MFA
-
Inselseth Jana, M.A.
-
Kopeček Oldřich, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na všestranný rozvoj komunikativní kompetence studentů v anglickém jazyce. Důraz je kladen na rozvíjení schopnosti studentů používat cizí jazyk jako prostředek komunikace v mluveném i psaném projevu. Součástí kurzu je také procvičování a prohlubování poslechových dovedností na úrovni "advanced". Předmět zahrnuje: - přehled pokročilé anglické gramatiky a slovní zásoby. - zájmena - vysvětlení, procvičování a volné používání gramatických jevů. - systém přítomných, minulých a budoucích časů. - spojovací prostředky, příslovce, adverbiální výrazy - gramatický důraz - systém modálních sloves včetně jejich využití ohledně minulosti a budoucnosti. + Všichni studenti budou mít jednou týdně seminář s garantem předmětu panem Sampeyem. + Studenti se také jednou týdně setkají se svým dalším učitelem daného předmětu. + Pro obě týdenní setkání v rámci semináře bude použita stejná učebnice a pracovní sešit a pokyny k používání jazyka. + Každý učitel má také svou vlastní stránku na Moodlu, kde jsou informace a odkazy na materiály, videa, aktivity, texty atd. Na této stránce Moodle bude každý učitel zadávat materiály a další úkoly, které mají studenti před každým seminářem splnit. Ověření získaných znalostí a dovedností: První pokus o závěrečný písemný zápočtový test z předmětu proběhne v posledním týdnu řádné výuky semestru. Druhý pokus bude proveden na začátku zkouškového období. Po úspěšném absolvování písemného zápočtového testu může student absolvovat závěrečný ústní test s partnerem z předmětu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování, Týmová práce
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 54 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| anglická slovní zásoba a gramatika na úrovni CEFR B2 |
| anglická slovní zásoba a gramatika na úrovni CEFR B2 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| minimální úroveň angličtiny SERR B2 v mluvení, čtení, poslechu a psaní |
| minimální úroveň angličtiny SERR B2 v mluvení, čtení, poslechu a psaní |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat základní anglickou terminologii týkající se gramatiky, slovní zásoby a výslovnosti |
| identifikovat základní anglickou terminologii týkající se gramatiky, slovní zásoby a výslovnosti |
| rozvíjet slovní zásobu používanou v učebnici a na seminářích |
| rozvíjet slovní zásobu používanou v učebnici a na seminářích |
| vysvětlit správné použití gramatiky probrané na seminářích |
| vysvětlit správné použití gramatiky probrané na seminářích |
| vysvětlit rozdíly mezi způsoby angličtiny na různých úrovních formálnosti |
| vysvětlit rozdíly mezi způsoby angličtiny na různých úrovních formálnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rozvíjet komunikační dovednosti v angličtině na úrovni SERR C1 v mluveném i psaném režimu |
| rozvíjet komunikační dovednosti v angličtině na úrovni SERR C1 v mluveném i psaném režimu |
| rozvíjet správné používání základní anglické terminologie související s gramatikou, slovní zásobou a výslovností v praxi |
| rozvíjet správné používání základní anglické terminologie související s gramatikou, slovní zásobou a výslovností v praxi |
| rozvíjet dovednosti v zahájení a pokračování konverzace na témata probíraná v učebnici a na seminářích |
| rozvíjet dovednosti v zahájení a pokračování konverzace na témata probíraná v učebnici a na seminářích |
| rozvíjet správné používání gramatických struktur a slovní zásoby probrané v učebnicích a na seminářích |
| rozvíjet správné používání gramatických struktur a slovní zásoby probrané v učebnicích a na seminářích |
| rozvíjet správnou výslovnost obecné slovní zásoby odpovídající úrovni studia i výslovnost nové slovní zásoby probrané v učebnici a na seminářích |
| rozvíjet správnou výslovnost obecné slovní zásoby odpovídající úrovni studia i výslovnost nové slovní zásoby probrané v učebnici a na seminářích |
| rozvíjet schopnost souvisle vyjadřovat vlastní myšlenky a názory v angličtině |
| rozvíjet schopnost souvisle vyjadřovat vlastní myšlenky a názory v angličtině |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Didaktický test |
| Známkou |
| Známkou |
| Didaktický test |
| Systematické pozorování studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
C. Latham-Koenig et al. English File Advanced Student's Book 4th edition. Oxford, UK, 2020. ISBN 978 0 19 403836 2.
-
C. Latham-Koenig et al. English File Advanced Workbook 4th edition. Oxford, UK, 2020. ISBN 978 0 19 403853 9.
-
Hewings, Martin. Advanced Grammar in Use. Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0521532914.
|