|
Vyučující
|
-
Mengel Ewald, Prof. Dr. phil. habil.
-
Kaňková Helena, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do kulturních studií. Teorie kultury. Kulturní reprezentace. Klíčové události britské historie. Kolonialismus. Britské Impérium. Imigrace a menšiny. Regionální identita a dělení. Politický systém a zahraniční politika. Hospodářství. Třídní systém a postoje. Ověření získaných znalostí a dovedností.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, E-learning
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost reálií (historie, geografie, politické uspořádání) Evropy a Spojeného království na úrovni středoškolského učiva. Znalost terminologie (historie, geografie, politické uspořádání) tak, jak je vyučováno na základním a středním stupni. |
| Znalost reálií (historie, geografie, politické uspořádání) Evropy a Spojeného království na úrovni středoškolského učiva. Znalost terminologie (historie, geografie, politické uspořádání) tak, jak je vyučováno na základním a středním stupni. |
| Orientation in European historical, geographical, and political terminology as taught at the elementary and secondary school levels |
| Orientation in European historical, geographical, and political terminology as taught at the elementary and secondary school levels |
| Recognition of major ideologies that have shaped European and global history, with reference to content previously covered in elementary and secondary education |
| Recognition of major ideologies that have shaped European and global history, with reference to content previously covered in elementary and secondary education |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Charakterizovat všeobecný historický vývoj v Evropě |
| Charakterizovat všeobecný historický vývoj v Evropě |
| Charakterizovat historický vývoj v Evropě i ve světě v rozsahu učiva základních a středních škol |
| Charakterizovat historický vývoj v Evropě i ve světě v rozsahu učiva základních a středních škol |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat základní prvky britské společnosti a kultury |
| charakterizovat základní prvky britské společnosti a kultury |
| vyjmenovat charakteristické prvky britské společnosti a kultury |
| vyjmenovat charakteristické prvky britské společnosti a kultury |
| pojmenovat a seřadit klíčové události britských dějin |
| pojmenovat a seřadit klíčové události britských dějin |
| popsat klíčové události britských dějin |
| popsat klíčové události britských dějin |
| definovat hlavní myšlenkové směry v britské politice, ekonomii a kultuře |
| definovat hlavní myšlenkové směry v britské politice, ekonomii a kultuře |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rozlišuje charakteristické prvky britské společnosti a kultury |
| rozlišuje charakteristické prvky britské společnosti a kultury |
| identifikuje klíčové události britských dějin |
| identifikuje klíčové události britských dějin |
| zhodnotí roli Británie v mezinárodním kontextu v historii i současnosti |
| zhodnotí roli Británie v mezinárodním kontextu v historii i současnosti |
| diskutuje o hlavních myšlenkových směrech v britské politice, ekonomii a kultuře |
| diskutuje o hlavních myšlenkových směrech v britské politice, ekonomii a kultuře |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
James O'Driscoll. Britain for Learners of English. Oxford: OUP. ISBN 9780194306447.
-
John Oakland. British Civilization: An Introduction. London: Routledge, 2019. ISBN 978-1138318144.
-
Kenneth O' Morgan. The Oxford History of Britain. London: Oxford University Press. 2010.
-
Mike Storry and Peter Childs. British Cultural Identities. London: Routledge, 2016. ISBN 978-1138951129.
|