|
Vyučující
|
-
Šilhánová Renata, Mgr. Ph.D.
-
Nováková Marika, Mgr. et Mgr. MBA
-
Homola Vladimír, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
- Zásady prezentování. - Prezentace studentů na témata z oblasti správného prezentování (struktura, cíle, publikum, jazykové prostředky, plánování, komunikativní kompetence, řeč těla, média, design apod.) - Prezentace studentů na zadaná témata z oblasti studia a podnikatelské sféry. - Příprava studentů na komplexní prezentaci vybrané firmy/instituce (sktruktura, obsah, jazykové prostředky). - Prezentace vybrané firmy/instituce a vypracování seminární práce. - Sledování vybraných prezentací s následným kritickým komentářem a vyhodnocením. - Podpora výuky pomocí videonahrávek profesionálních prezentací a výukových filmů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Analýza prezentace, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost německého jazyka minimálně na úrovni B2. |
| Znalost německého jazyka minimálně na úrovni B2. |
| Výsledky učení |
|---|
| znát slovní zásobu pro vytvoření a přednesení prezentace v německém jazyce |
| znát slovní zásobu pro vytvoření a přednesení prezentace v německém jazyce |
| ovládat zásady správného prezentování v německém jazyce |
| ovládat zásady správného prezentování v německém jazyce |
| znát odbornou slovní zásobu potřebnou pro prezentaci vybraného produktu a vybrané firmy |
| znát odbornou slovní zásobu potřebnou pro prezentaci vybraného produktu a vybrané firmy |
| získat klíčové prezentační dovednosti spojené se znalostí odborného obchodního jazyka |
| získat klíčové prezentační dovednosti spojené se znalostí odborného obchodního jazyka |
| získat schopnost ústního projevu v cizím jazyce před publikem spojenou s neverbální komunikací |
| získat schopnost ústního projevu v cizím jazyce před publikem spojenou s neverbální komunikací |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prezentovat v německém jazyce |
| prezentovat v německém jazyce |
| aktivně používat slovní zásobu pro vytvoření prezentace |
| aktivně používat slovní zásobu pro vytvoření prezentace |
| představit vybraný produkt a vybranou firmu formou prezentace před publikem |
| představit vybraný produkt a vybranou firmu formou prezentace před publikem |
| prezentovat s využitím vhodných prezentačních technik a dovednosti neverbální komunikace |
| prezentovat s využitím vhodných prezentačních technik a dovednosti neverbální komunikace |
| naplánovat a vytvořit prezentaci s ohledem na cílovou skupinu, téma, strukturu, design a komunikaci s publikem |
| naplánovat a vytvořit prezentaci s ohledem na cílovou skupinu, téma, strukturu, design a komunikaci s publikem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Brauners Jörg. Unternehmen Deutsch Aufaukurs. Stuttgart, 2005. ISBN 3-12-675745-6.
-
Garr Reynolds. ZEN oder die Kunst der Präsentation: Mit einfachen Ideen gestalten und präsentieren. München, 2013. ISBN 978-3-86490-117-1.
-
Schlueter Sabine. Im Beruf Neu B2-C1. Passau. 2020.
-
Schlueter Sabine. Menschen im Beruf Training besprechen und präsentieren. Passau, 2022. ISBN 978-3-19-131587-0.
-
Starke-Wuschko Jens. Präsentieren im Studium. Konstanz/München, 2014. ISBN 978-3825242152.
-
Šilhánová Renata. Präsentationsfertigkeiten im Deutschen. Unternehmenspräsentation. Zlín, 2008. ISBN 978-80-7318-657-9.
|