|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu: 1. Práce (hledání práce, popis různých zaměstnání, práce v zahraničí). Plurál. 2. Marketing - reklama (vliv reklamy na náš život). Zájmenná příslovce. 3. Počítače (popis, jejich vliv na společnost). Nepřímá řeč. 4. Svět a média. Postavení předložek. 5. Kriminalita (diskuze o problému). Vyjadřování komparace a kontrastu. 6. Problémy mládeže. Budoucí čas a subjektivní modalita. 7. Interview a reportáž. Synonyma a antonyma. 8. Bulvár a seriózní tisk. Předpony, přípony, složená slova. 9. Finance a rodinný rozpočet. Tvoření pasíva. 10. Předsudky: Typisch Deutsch. Konektory II. 11. Ověření získaných znalostí a dovedností v posledním týdnu výuky
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou mu známá, o něž se zajímá nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která jej osobně zajímají. |
| Student rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou mu známá, o něž se zajímá nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která jej osobně zajímají. |
| znalost němčiny na úrovni B2 |
| znalost němčiny na úrovni B2 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikace v němčině slovem a písmem na úrovni B2 |
| komunikace v němčině slovem a písmem na úrovni B2 |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat rozdíl mezi souvislým mluveným projevem a interaktivní jazykovou komunikací |
| popsat rozdíl mezi souvislým mluveným projevem a interaktivní jazykovou komunikací |
| uvést znaky mluveného a písemného projevu |
| uvést znaky mluveného a písemného projevu |
| definovat v německém jazyce postup tvoření vybraných gramatických jevů němčiny (pasiva, zájmenných příslovcí, aj., viz obsah předmětu) |
| definovat v německém jazyce postup tvoření vybraných gramatických jevů němčiny (pasiva, zájmenných příslovcí, aj., viz obsah předmětu) |
| objasnit významové funkce konjunktivu a způsoby vyjadřování nepřímé řeči |
| objasnit významové funkce konjunktivu a způsoby vyjadřování nepřímé řeči |
| znát slovní zásobu vybraných tematických okruhů (viz obsah předmětu) |
| znát slovní zásobu vybraných tematických okruhů (viz obsah předmětu) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat přiměřeným způsobem gramatická pravidla němčiny na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce |
| aplikovat přiměřeným způsobem gramatická pravidla němčiny na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce |
| napsat koherentní text v německém jazyce o délce dvě normostrany na dané téma |
| napsat koherentní text v německém jazyce o délce dvě normostrany na dané téma |
| hovořit souvisle v německém jazyce k publiku na dané téma po dobu cca 5 minut a zvolit přitom přiměřený styl projevu s ohledem na komunikační situaci. |
| hovořit souvisle v německém jazyce k publiku na dané téma po dobu cca 5 minut a zvolit přitom přiměřený styl projevu s ohledem na komunikační situaci. |
| najít v dostupných příručkách odpovědi na sporné otázky ortografické, výslovnostní či gramatické |
| najít v dostupných příručkách odpovědi na sporné otázky ortografické, výslovnostní či gramatické |
| diskutovat o přečteném textu či o aktuálním společenském dění |
| diskutovat o přečteném textu či o aktuálním společenském dění |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Esej |
| Esej |
|
Doporučená literatura
|
-
DREYER, H, SCHMITT, R. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell. Ismaning: Hueber, 2009.
-
HALL, K., SCHEINER, B. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene. Ismaning: Hueber Verlag, 2001.
-
HÖPPNEROVÁ, V. Deutsche Konversation, Kontakte. Havlíčkův Brod, 2005.
-
KRÁLOVÁ, E. a kol. Ilustrovaný tematický slovník německo-český. Plzeň: Fraus, 2007.
-
NEKOVÁŘOVÁ A., FLIEGER, D. Alltagssprache Deutsch. Plzeň: Fraus, 2004.
-
PERLMANN-BALME, M., SCHWALB, S. em neu 2008 Hauptkurs: Deutsch als Fremdsprache / Arbeitsbuch. Ismaning: Hueber, 2008. ISBN 978-3195116954.
|