|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Germánské kmeny, Francká říše - Vrcholný a pozdní středověk - Reformace, selská válka, třicetiletá válka - Absolutismus, období napoleonských válek - Restaurace a revoluce, Bismarck - První světová válka - Výmarská republika - Druhá světová válka - Poválečné období, rozdělení Německa - Vývoj v SRN a NDR, sjednocení Německa - Test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 44 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 34 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokládají se znalosti české a evropské historie na úrovni učiva střední školy. |
| Předpokládají se znalosti české a evropské historie na úrovni učiva střední školy. |
| Výsledky učení |
|---|
| vyjmenovat epochy německých dějin |
| vyjmenovat epochy německých dějin |
| popsat klíčové události dějin německy mluvících zemí |
| popsat klíčové události dějin německy mluvících zemí |
| vyjmenovat základní prvky společnosti a kultury německy mluvících zemí |
| vyjmenovat základní prvky společnosti a kultury německy mluvících zemí |
| rozlišit hlavní myšlenkové směry v německé politice, ekonomii a kultuře |
| rozlišit hlavní myšlenkové směry v německé politice, ekonomii a kultuře |
| popsat roli významných osobností německých dějin |
| popsat roli významných osobností německých dějin |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat významné prvky německých dějin |
| identifikovat významné prvky německých dějin |
| interpretovat vybrané události německých dějin |
| interpretovat vybrané události německých dějin |
| interpretovat jednotlivé aspekty dějinných událostí na textových příkladech |
| interpretovat jednotlivé aspekty dějinných událostí na textových příkladech |
| rozlišit myšlenkové směry v německé politice, ekonomii a kultuře |
| rozlišit myšlenkové směry v německé politice, ekonomii a kultuře |
| demonstrovat odlišnosti v německých a českých dějinách |
| demonstrovat odlišnosti v německých a českých dějinách |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Praktické procvičování |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Esej |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
| Esej |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
DEICK, C. Deutsche Geschichte. Von den Anfängen bis zur Gegenwart. Ravensburger Buchverlag, 2012.
-
DIRLMEIER, U. Kleine deutsche Geschichte. Ditzingen: Reclam, 2006.
-
GAILE, J. Wir Deutschen: Neue deutsche Geschichte im Grundriss. Stuttgart: Franz Steiner Verlag,, 2009.
-
KNOPP, G. Die Geschichte der Deutschen. Von Karl dem Großen bis zum Mauerfall. München: cbj, 2010.
-
MÜLLER, H. Schlaglichter der deutschen Geschichte. Bonn: BPP, 2009.
-
RIES, H.-G. Schnellkurs Deutsche Geschichte. Köln: Dumont Literatur und Kunst Verlag, 2009.
-
SCHULZE, H. Kleine deutsche Geschichte. München: Deutscher Taschenbuch Verlag, 2009.
|