Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Germánské kmeny, Francká říše - Vrcholný a pozdní středověk - Reformace, selská válka, třicetiletá válka - Absolutismus, období napoleonských válek - Restaurace a revoluce, Bismarck - První světová válka - Výmarská republika - Druhá světová válka - Poválečné období, rozdělení Německa - Vývoj v SRN a NDR, sjednocení Německa - Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 44 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 34 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokládají se znalosti české a evropské historie na úrovni učiva střední školy. |
Předpokládají se znalosti české a evropské historie na úrovni učiva střední školy. |
Výsledky učení |
---|
vyjmenovat epochy německých dějin |
vyjmenovat epochy německých dějin |
popsat klíčové události dějin německy mluvících zemí |
popsat klíčové události dějin německy mluvících zemí |
vyjmenovat základní prvky společnosti a kultury německy mluvících zemí |
vyjmenovat základní prvky společnosti a kultury německy mluvících zemí |
rozlišit hlavní myšlenkové směry v německé politice, ekonomii a kultuře |
rozlišit hlavní myšlenkové směry v německé politice, ekonomii a kultuře |
popsat roli významných osobností německých dějin |
popsat roli významných osobností německých dějin |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat významné prvky německých dějin |
identifikovat významné prvky německých dějin |
interpretovat vybrané události německých dějin |
interpretovat vybrané události německých dějin |
interpretovat jednotlivé aspekty dějinných událostí na textových příkladech |
interpretovat jednotlivé aspekty dějinných událostí na textových příkladech |
rozlišit myšlenkové směry v německé politice, ekonomii a kultuře |
rozlišit myšlenkové směry v německé politice, ekonomii a kultuře |
demonstrovat odlišnosti v německých a českých dějinách |
demonstrovat odlišnosti v německých a českých dějinách |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Esej |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Esej |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
DEICK, C. Deutsche Geschichte. Von den Anfängen bis zur Gegenwart. Ravensburger Buchverlag, 2012.
-
DIRLMEIER, U. Kleine deutsche Geschichte. Ditzingen: Reclam, 2006.
-
GAILE, J. Wir Deutschen: Neue deutsche Geschichte im Grundriss. Stuttgart: Franz Steiner Verlag,, 2009.
-
KNOPP, G. Die Geschichte der Deutschen. Von Karl dem Großen bis zum Mauerfall. München: cbj, 2010.
-
MÜLLER, H. Schlaglichter der deutschen Geschichte. Bonn: BPP, 2009.
-
RIES, H.-G. Schnellkurs Deutsche Geschichte. Köln: Dumont Literatur und Kunst Verlag, 2009.
-
SCHULZE, H. Kleine deutsche Geschichte. München: Deutscher Taschenbuch Verlag, 2009.
|