Vyučující
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Příprava podkladů na výuku a výuka předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Individuální práce studentů, Exkurze
- Příprava na zápočet
- 75 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 75 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem pro výuku předmětu jsou základní znalosti z oblasti didaktiky. |
Předpokladem pro výuku předmětu jsou základní znalosti z oblasti didaktiky. |
Výsledky učení |
---|
popsat základní východiska didaktické procesu orientovat v plánování výuky na vysoké škole vysvětlit cíle výuky ve zvoleném výukovém předmětu vymezit základní obsah výukových jednotek ve zvoleném výukovém předmětu určit vhodné techniky výuky aplikované v rámci zvoleného výukového předmětu |
popsat základní východiska didaktické procesu orientovat v plánování výuky na vysoké škole vysvětlit cíle výuky ve zvoleném výukovém předmětu vymezit základní obsah výukových jednotek ve zvoleném výukovém předmětu určit vhodné techniky výuky aplikované v rámci zvoleného výukového předmětu |
Odborné dovednosti |
---|
organizovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu aktivně komunikovat se zapojenými studenty. uskutečňovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu průběžně vyhodnocovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu reflektovat výsledky zpětné vazby na výuku v rámci zvoleného výukového předmětu |
organizovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu aktivně komunikovat se zapojenými studenty. uskutečňovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu průběžně vyhodnocovat výuku v rámci zvoleného výukového předmětu reflektovat výsledky zpětné vazby na výuku v rámci zvoleného výukového předmětu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Exkurze |
Exkurze |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Hospitace |
Analýza prezentace studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Hospitace |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál,, 2007.
-
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MO, 1995.
-
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. 1998.
|