Předmět: Státní doktorská zkouška (20 kreditů)

» Seznam fakult » FHS » CV
Název předmětu Státní doktorská zkouška (20 kreditů)
Kód předmětu CV/DSZ
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 20
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Státní doktorská zkouška se skládá ze dvou částí: 1. Obhajoba tezí disertační práce. 2. Souborná zkouška, při které student prokazuje hluboké teoretické znalosti v pedagogice a jejím širším vědním základě, způsobilost osvojovat si nové vědecké poznatky, tyto hodnotit a tvůrčím způsobem používat.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Individuální práce studentů
  • Příprava na zkoušku - 600 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Ke státní doktorské zkoušce (SDZ) se může student přihlásit na začátku čtvrtého ročníku po předchozím úspěšném splnění všech požadovaných studijních povinností stanovených individuálním studijním plánem, a to v rozsahu minimálně 175 kreditů.
Ke státní doktorské zkoušce (SDZ) se může student přihlásit na začátku čtvrtého ročníku po předchozím úspěšném splnění všech požadovaných studijních povinností stanovených individuálním studijním plánem, a to v rozsahu minimálně 175 kreditů.
Výsledky učení
Popíše klíčové teorie, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto teorií. Popíše klíčové metodologické přístupy, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto přístupů. Objasní vztah mezi teorií a metodou ve svém dizertačním projektu.
Popíše klíčové teorie, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto teorií. Popíše klíčové metodologické přístupy, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto přístupů. Objasní vztah mezi teorií a metodou ve svém dizertačním projektu.
Describse key theories that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these theories. Describes key methodological approaches that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these approaches. Clarifies the relationship between theory and method in his dissertation project.
Describse key theories that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these theories. Describes key methodological approaches that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these approaches. Clarifies the relationship between theory and method in his dissertation project.
Odborné dovednosti
Rozpozná mezioborové souvislosti svých zvolených teoretických východisek. Věcně argumentuje vzhledem k položeným otázkám komise. Rozpozná inkonzistenci v argumentaci. Navrhne alternativním teoretický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. Navrhne alternativním metodologický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému.
Rozpozná mezioborové souvislosti svých zvolených teoretických východisek. Věcně argumentuje vzhledem k položeným otázkám komise. Rozpozná inkonzistenci v argumentaci. Navrhne alternativním teoretický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. Navrhne alternativním metodologický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému.
Recognizes interdisciplinary connections within his chosen theoretical framework. Substantially argues in relation to the questions posed by the committee. Identifies inconsistencies in the argumentation. Proposes an alternative theoretical approach to solving the dissertation or discussed problem. Proposes an alternative methodological approach to solving the dissertation or discussed.
Recognizes interdisciplinary connections within his chosen theoretical framework. Substantially argues in relation to the questions posed by the committee. Identifies inconsistencies in the argumentation. Proposes an alternative theoretical approach to solving the dissertation or discussed problem. Proposes an alternative methodological approach to solving the dissertation or discussed.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Literatura je vázána k předmětům doktorského studijního programu.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr