Vyučující
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Státní doktorská zkouška se skládá ze dvou částí: 1. Obhajoba tezí disertační práce. 2. Souborná zkouška, při které student prokazuje hluboké teoretické znalosti v pedagogice a jejím širším vědním základě, způsobilost osvojovat si nové vědecké poznatky, tyto hodnotit a tvůrčím způsobem používat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Individuální práce studentů
- Příprava na zkoušku
- 600 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ke státní doktorské zkoušce (SDZ) se může student přihlásit na začátku čtvrtého ročníku po předchozím úspěšném splnění všech požadovaných studijních povinností stanovených individuálním studijním plánem, a to v rozsahu minimálně 175 kreditů. |
Ke státní doktorské zkoušce (SDZ) se může student přihlásit na začátku čtvrtého ročníku po předchozím úspěšném splnění všech požadovaných studijních povinností stanovených individuálním studijním plánem, a to v rozsahu minimálně 175 kreditů. |
Výsledky učení |
---|
Popíše klíčové teorie, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto teorií. Popíše klíčové metodologické přístupy, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto přístupů. Objasní vztah mezi teorií a metodou ve svém dizertačním projektu. |
Popíše klíčové teorie, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto teorií. Popíše klíčové metodologické přístupy, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto přístupů. Objasní vztah mezi teorií a metodou ve svém dizertačním projektu. |
Describse key theories that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these theories. Describes key methodological approaches that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these approaches. Clarifies the relationship between theory and method in his dissertation project. |
Describse key theories that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these theories. Describes key methodological approaches that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these approaches. Clarifies the relationship between theory and method in his dissertation project. |
Odborné dovednosti |
---|
Rozpozná mezioborové souvislosti svých zvolených teoretických východisek. Věcně argumentuje vzhledem k položeným otázkám komise. Rozpozná inkonzistenci v argumentaci. Navrhne alternativním teoretický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. Navrhne alternativním metodologický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. |
Rozpozná mezioborové souvislosti svých zvolených teoretických východisek. Věcně argumentuje vzhledem k položeným otázkám komise. Rozpozná inkonzistenci v argumentaci. Navrhne alternativním teoretický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. Navrhne alternativním metodologický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. |
Recognizes interdisciplinary connections within his chosen theoretical framework. Substantially argues in relation to the questions posed by the committee. Identifies inconsistencies in the argumentation. Proposes an alternative theoretical approach to solving the dissertation or discussed problem. Proposes an alternative methodological approach to solving the dissertation or discussed. |
Recognizes interdisciplinary connections within his chosen theoretical framework. Substantially argues in relation to the questions posed by the committee. Identifies inconsistencies in the argumentation. Proposes an alternative theoretical approach to solving the dissertation or discussed problem. Proposes an alternative methodological approach to solving the dissertation or discussed. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Literatura je vázána k předmětům doktorského studijního programu.
|