|
Vyučující
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Student-doktorand prezentuje výsledky svého tvůrčího zkoumání za čtyři roky doktorského studia na kolokviu. Ve své prezentaci uvede interpretaci dat a jejich vztah k (staré nebo vznikající) teorii. Názorně ukáže jak jeho data podporují teorii a jaký mají vztah k celkové výstavbě a koncepci jeho dizertační práce. Vyhodnotí slabiny a silné stránky svého postupu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Analýza textu, Sebereflexe, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Příprava na zápočet
- 150 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 150 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Úspěšné absolvování předmětu Doktorský seminář III. |
| Úspěšné absolvování předmětu Doktorský seminář III. |
| Výsledky učení |
|---|
| vyjmenovat základní pravidlla veřejného vystupování a prezentace výsledků svého tvůrčího zkoumání orientovat se v literatuře zaměřené na prezentaci výsledků vědecké práce být schopen popsat vhodné metody prezentace dat popsat postup hodnocení kvality vědecké práce orientovat se v zásadách publikační etiky |
| vyjmenovat základní pravidlla veřejného vystupování a prezentace výsledků svého tvůrčího zkoumání orientovat se v literatuře zaměřené na prezentaci výsledků vědecké práce být schopen popsat vhodné metody prezentace dat popsat postup hodnocení kvality vědecké práce orientovat se v zásadách publikační etiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| veřejně vystupovat a prezentuje výsledky svého tvůrčího zkoumání za třetí rok doktorského studia získávat zpětnou vazbu k výsledkům své vědecké práce a tu reflektuje aktivně se zapojovat do skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu a prezentuje své názory sebereflexivně a objektivně hodnotit úrovně aplikovanou metodologii vyhodnocovat slabiny a silné stránky svého projektu |
| veřejně vystupovat a prezentuje výsledky svého tvůrčího zkoumání za třetí rok doktorského studia získávat zpětnou vazbu k výsledkům své vědecké práce a tu reflektuje aktivně se zapojovat do skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu a prezentuje své názory sebereflexivně a objektivně hodnotit úrovně aplikovanou metodologii vyhodnocovat slabiny a silné stránky svého projektu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 8024601397.
-
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
-
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
CHRÁSKA, M. Hypotézy a jejich ověřování v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2005.
-
CHRÁSKA, M. ml. Uplatnění vícerozměrných statistických metod v pedagogickém výzkumu. Olomouc: Votobia, 2005.
-
Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
-
Miovský, M., Čermák, I., Řehan, V. (eds.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. III. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. .
|