Předmět: Doktorský seminář IV.

» Seznam fakult » FHS » CV
Název předmětu Doktorský seminář IV.
Kód předmětu CV/DS4
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student-doktorand prezentuje výsledky svého tvůrčího zkoumání za čtyři roky doktorského studia na kolokviu. Ve své prezentaci uvede interpretaci dat a jejich vztah k (staré nebo vznikající) teorii. Názorně ukáže jak jeho data podporují teorii a jaký mají vztah k celkové výstavbě a koncepci jeho dizertační práce. Vyhodnotí slabiny a silné stránky svého postupu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Analýza textu, Sebereflexe, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Příprava na zápočet - 150 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 150 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Úspěšné absolvování předmětu Doktorský seminář III.
Úspěšné absolvování předmětu Doktorský seminář III.
Výsledky učení
vyjmenovat základní pravidlla veřejného vystupování a prezentace výsledků svého tvůrčího zkoumání orientovat se v literatuře zaměřené na prezentaci výsledků vědecké práce být schopen popsat vhodné metody prezentace dat popsat postup hodnocení kvality vědecké práce orientovat se v zásadách publikační etiky
vyjmenovat základní pravidlla veřejného vystupování a prezentace výsledků svého tvůrčího zkoumání orientovat se v literatuře zaměřené na prezentaci výsledků vědecké práce být schopen popsat vhodné metody prezentace dat popsat postup hodnocení kvality vědecké práce orientovat se v zásadách publikační etiky
Odborné dovednosti
veřejně vystupovat a prezentuje výsledky svého tvůrčího zkoumání za třetí rok doktorského studia získávat zpětnou vazbu k výsledkům své vědecké práce a tu reflektuje aktivně se zapojovat do skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu a prezentuje své názory sebereflexivně a objektivně hodnotit úrovně aplikovanou metodologii vyhodnocovat slabiny a silné stránky svého projektu
veřejně vystupovat a prezentuje výsledky svého tvůrčího zkoumání za třetí rok doktorského studia získávat zpětnou vazbu k výsledkům své vědecké práce a tu reflektuje aktivně se zapojovat do skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu a prezentuje své názory sebereflexivně a objektivně hodnotit úrovně aplikovanou metodologii vyhodnocovat slabiny a silné stránky svého projektu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Analýza textu
Analýza textu
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Sebereflexe
Sebereflexe
Týmová práce
Týmová práce
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 8024601397.
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
  • HENDL, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
  • Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
  • CHRÁSKA, M. Hypotézy a jejich ověřování v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2005.
  • CHRÁSKA, M. ml. Uplatnění vícerozměrných statistických metod v pedagogickém výzkumu. Olomouc: Votobia, 2005.
  • Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
  • Miovský, M., Čermák, I., Řehan, V. (eds.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. III. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. .


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr