Předmět: Doktorský seminář III.

» Seznam fakult » FHS » CV
Název předmětu Doktorský seminář III.
Kód předmětu CV/DS3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student-doktorand prezentuje výsledky svého tvůrčího zkoumání za tři roky doktorského studia na kolokviu, které probíhá formou skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu. Zkoušející ověřuje nejen teoretické znalosti doktoranda, narůstání jeho vědecké erudice, ale i jeho schopnost odborné komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Analýza textu, Sebereflexe, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Semestrální práce - 150 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 150 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Úspěšné absolvování předmětu Doktorský seminář II.
Úspěšné absolvování předmětu Doktorský seminář II.
Výsledky učení
zná pravidlla veřejného vystupování a prezentace výsledků svého tvůrčího zkoumání orientuje se v literatuře zaměřené na prezentaci výsledků vědecké práce je schopen popsat vhodné metody prezentace dat zná postupny hodnocení kvality vědecké práce orientuje se v zásadách publikační etiky
zná pravidlla veřejného vystupování a prezentace výsledků svého tvůrčího zkoumání orientuje se v literatuře zaměřené na prezentaci výsledků vědecké práce je schopen popsat vhodné metody prezentace dat zná postupny hodnocení kvality vědecké práce orientuje se v zásadách publikační etiky
Knows the rules of public speaking and presenting the results of his creative research. Is familiar with literature focused on presenting the results of scientific work. Is able to describe suitable methods for presenting data. Is aware of the process of evaluating the quality of scientific work. Is oriented in the principles of publication ethics.
Knows the rules of public speaking and presenting the results of his creative research. Is familiar with literature focused on presenting the results of scientific work. Is able to describe suitable methods for presenting data. Is aware of the process of evaluating the quality of scientific work. Is oriented in the principles of publication ethics.
Odborné dovednosti
veřejně vystupovat a prezentovat výsledky svého tvůrčího zkoumání za třetí rok doktorského studia získávat zpětnou vazbu k výsledkům své vědecké práce a tuto reflektovat aktivně se zapojit do skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu a prezentovat své názory sebereflexivně a objektivně zhodnotit úrovně aplikované metodologie vyhodnotit slabiny a silné stránky svého projektu
veřejně vystupovat a prezentovat výsledky svého tvůrčího zkoumání za třetí rok doktorského studia získávat zpětnou vazbu k výsledkům své vědecké práce a tuto reflektovat aktivně se zapojit do skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu a prezentovat své názory sebereflexivně a objektivně zhodnotit úrovně aplikované metodologie vyhodnotit slabiny a silné stránky svého projektu
Publicly present and showcase the results of one's creative research during the first year of doctoral studies. Receive feedback on the results of one's scientific work and reflect on it. Actively participate in group discussions with other students in the doctoral study program and present one's opinions. Self-reflectively and objectively evaluate the levels of applied methodology. Evaluate the weaknesses and strengths of one's project
Publicly present and showcase the results of one's creative research during the first year of doctoral studies. Receive feedback on the results of one's scientific work and reflect on it. Actively participate in group discussions with other students in the doctoral study program and present one's opinions. Self-reflectively and objectively evaluate the levels of applied methodology. Evaluate the weaknesses and strengths of one's project
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Sebereflexe
Analýza textu
Analýza textu
Individuální práce studentů
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Týmová práce
Sebereflexe
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 8024601397.
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
  • HENDL, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
  • Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
  • CHRÁSKA, M. Hypotézy a jejich ověřování v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2005.
  • CHRÁSKA, M. ml. Uplatnění vícerozměrných statistických metod v pedagogickém výzkumu. Olomouc: Votobia, 2005.
  • Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
  • Miovský, M., Čermák, I., Řehan, V. (eds.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. III. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. .


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr