Vyučující
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student-doktorand prezentuje výsledky svého tvůrčího zkoumání za první rok doktorského studia na kolokviu, které probíhá formou skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu. Zkoušející ověřuje nejen teoretické znalosti doktorandů, ale i jejich schopnost interaktivně reagovat v konfrontaci s ostatními studenty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Analýza textu, Sebereflexe, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Příprava na zápočet
- 150 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 150 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student zná pravidla psaní odborných textů a správného odkazování na odbornou literaturu. Umí zpracovávat rešerše. |
Student zná pravidla psaní odborných textů a správného odkazování na odbornou literaturu. Umí zpracovávat rešerše. |
Výsledky učení |
---|
zná pravidlla veřejného vystupování a prezentace výsledků svého tvůrčího zkoumání orientuje se v literatuře zaměřené na prezentaci výsledků vědecké práce je schopen popsat vhodné metody prezentace dat zná postupny hodnocení kvality vědecké práce orientuje se v zásadách publikační etiky |
zná pravidlla veřejného vystupování a prezentace výsledků svého tvůrčího zkoumání orientuje se v literatuře zaměřené na prezentaci výsledků vědecké práce je schopen popsat vhodné metody prezentace dat zná postupny hodnocení kvality vědecké práce orientuje se v zásadách publikační etiky |
Knows the rules of public speaking and presenting the results of his creative research. Is familiar with literature focused on presenting the results of scientific work. Is able to describe suitable methods for presenting data. Is aware of the process of evaluating the quality of scientific work. Is oriented in the principles of publication ethics. |
Knows the rules of public speaking and presenting the results of his creative research. Is familiar with literature focused on presenting the results of scientific work. Is able to describe suitable methods for presenting data. Is aware of the process of evaluating the quality of scientific work. Is oriented in the principles of publication ethics. |
Odborné dovednosti |
---|
veřejně vystupovat a prezentovat výsledky svého tvůrčího zkoumání za první rok doktorského studia získávat zpětnou vazbu k výsledkům své vědecké práce a tuto reflektovat aktivně se zapojit do skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu a prezentovat své názory sebereflexivně a objektivně zhodnotit úrovně aplikované metodologie vyhodnotit slabiny a silné stránky svého projektu |
veřejně vystupovat a prezentovat výsledky svého tvůrčího zkoumání za první rok doktorského studia získávat zpětnou vazbu k výsledkům své vědecké práce a tuto reflektovat aktivně se zapojit do skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu a prezentovat své názory sebereflexivně a objektivně zhodnotit úrovně aplikované metodologie vyhodnotit slabiny a silné stránky svého projektu |
Publicly present and showcase the results of one's creative research during the first year of doctoral studies. Receive feedback on the results of one's scientific work and reflect on it. Actively participate in group discussions with other students in the doctoral study program and present one's opinions. Self-reflectively and objectively evaluate the levels of applied methodology. Evaluate the weaknesses and strengths of one's project |
Publicly present and showcase the results of one's creative research during the first year of doctoral studies. Receive feedback on the results of one's scientific work and reflect on it. Actively participate in group discussions with other students in the doctoral study program and present one's opinions. Self-reflectively and objectively evaluate the levels of applied methodology. Evaluate the weaknesses and strengths of one's project |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza textu |
Analýza textu |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 8024601397.
-
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
-
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
CHRÁSKA, M. Hypotézy a jejich ověřování v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2005.
-
CHRÁSKA, M. ml. Uplatnění vícerozměrných statistických metod v pedagogickém výzkumu. Olomouc: Votobia, 2005.
-
Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
-
Miovský, M., Čermák, I., Řehan, V. (eds.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. III. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. .
|