|
Vyučující
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Karger Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Ontologické a epistemologické základy metodologie. - Kritika modelu přírodních věd. - Školy a proudy v kvalitativním výzkumu. - Typy designu v kvalitativním výzkumu. - Problémy vhodné a nevhodné pro kvalitativní výzkum. - Vstup do terénu (access); výběr případů. - Práce v terénu. - Analýza dat a tvorba teorie. - Etické otázky výzkumu. - Zabezpečení kvality kvalitativního výzkumu. - Publikování zprávy o kvalitativním výzkumu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 96 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 96 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 96 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Nespecifikováno. |
| Nespecifikováno. |
| Výsledky učení |
|---|
| projektování, organizování a vyhodnocování kvalitativního výzkumu |
| projektování, organizování a vyhodnocování kvalitativního výzkumu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zpracovat návrh projektu kvalitativního výzkumu včetně jeho designu |
| zpracovat návrh projektu kvalitativního výzkumu včetně jeho designu |
| aplikovat vhodný výzkumný přístupu/metody, techniky sběru dat a způsobu výběru informantů |
| aplikovat vhodný výzkumný přístupu/metody, techniky sběru dat a způsobu výběru informantů |
| tvořit Ganttův diagram |
| tvořit Ganttův diagram |
| aplikovat jednotlivé přístupy/metody kvalitativního výzkumu |
| aplikovat jednotlivé přístupy/metody kvalitativního výzkumu |
| uplatňovat etické principy v kvalitativním výzkumu |
| uplatňovat etické principy v kvalitativním výzkumu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
ELLIOTT, J. Using Narrative in Social Research. Thousand Oaks: Sage, 2007.
-
Flick., U., von Kardoff., & Steinke, I. A companion to qualitative research. London: Sage, 2015.
-
Miles, M. B., Huberman, A. M., & Salda?a, J. Qualitative data analysis: A methods sourcebook. London: Sage, 2013.
-
O´Reilly, & Kiyimba , N. Advanced qualitative research. London: Sage, 2015.
-
Ravitch, Sh. M. & Carl, N. M. Qualitative research: Bridging the conceptual, theoretical and methodological. London: Sage, 2015.
-
Saldana, J., & Omasta, M. Qualitative research. Analyzing life. London: Sage, 2017.
|