|
Vyučující
|
-
Vaculíková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět je členěn na tři dílčí moduly: 1. Modul manažerských dovedností - bude zaměřen na přípravu projektových žádostí, správu a řešení projektů a základy projektového managementu, včetně řízení projektového týmu. 2. Modul didaktických znalostí a dovedností - bude orientován na osvojení klíčových postupů didaktiky výuky v terciárním vzdělávání. 3. Modul zaměřený na tvorbu odborných textů a publikační strategii - bude se věnovat strategii vědecké činnosti studentů a tvorbu jejich publikačních výstupů (časopisecké studie, výzkumné zprávy, dizertační práce)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné dovednosti |
|---|
| Umí vytvořit základní projekt vědeckého výzkumu. |
| Umí vytvořit základní projekt vědeckého výzkumu. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| zná jednotlivé typy projektů a projektových výzev vhodné pro studenty doktorského studia pedagogiky zná principy tvorby a psaní projektů, zná pravidla a dobrou praxi řízení a evaluace projektů a projektových týmů zná základní postupy přípravy na výuku a lektorování (stavba výukové jednotky, cíle výukové jednotky), zná principy efektivního vyučování (např. aktivizační postupy), zná časopisy, v nichž může publikovat, zná strukturu vědeckých statí používaných v pedagogických vědách a způsob publikování výsledků vědy a výzkumu. |
| zná jednotlivé typy projektů a projektových výzev vhodné pro studenty doktorského studia pedagogiky zná principy tvorby a psaní projektů, zná pravidla a dobrou praxi řízení a evaluace projektů a projektových týmů zná základní postupy přípravy na výuku a lektorování (stavba výukové jednotky, cíle výukové jednotky), zná principy efektivního vyučování (např. aktivizační postupy), zná časopisy, v nichž může publikovat, zná strukturu vědeckých statí používaných v pedagogických vědách a způsob publikování výsledků vědy a výzkumu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| umí orientovat se v projektových výzvách národního charakteru, umí vytvořit pokročilý projekt základního a aplikovaného výzkumu, umí identifikovat hlavních chyby v projektových žádostech základního a aplikovaného výzkumu, umí kriticky zhodnotit přínos vlastního projektového záměru umí připravit přednášku a seminář pro účely výuky umí vyhledat si vhodný časopis pro publikaci výsledků svého výzkumu a nastavit plán publikační činnosti, umí připravit základní osnovu odborné studie, včetně kritických argumentů a identifikace přínosu výsledků vědy a výzkumu k původnímu poznání v oboru. |
| umí orientovat se v projektových výzvách národního charakteru, umí vytvořit pokročilý projekt základního a aplikovaného výzkumu, umí identifikovat hlavních chyby v projektových žádostech základního a aplikovaného výzkumu, umí kriticky zhodnotit přínos vlastního projektového záměru umí připravit přednášku a seminář pro účely výuky umí vyhledat si vhodný časopis pro publikaci výsledků svého výzkumu a nastavit plán publikační činnosti, umí připravit základní osnovu odborné studie, včetně kritických argumentů a identifikace přínosu výsledků vědy a výzkumu k původnímu poznání v oboru. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
APA. Publication Manual of the American Psychological Association. Washington. 2020.
-
Harland, T. University Teaching: An Introductory Guide. London: Routledge. 2012.
-
Křivánek, M. Dynamické vedení a řízení projektů: systémovým myšlením k úspěšným projektům. Praha: Grada. 2019.
-
Lestner, A. Project management, planning and control: managing engineering, construction and manufacturing projects to PMI, APM and BSI standards. Oxford: Elsevier. 2017.
-
Marshall, S. A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education: Enhancing Academic Practice. London: Routledge. 2019.
-
Podlahová, L. a kol. Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha: Grada. 2012.
|